Avatar billede tsr1983 Praktikant
18. februar 2020 - 17:56 Der er 3 kommentarer

Serietid.dk feedback

Hej :-)

Jeg har hygget mig lidt med at bygge en hjemmeside, og tænker den er ved at være klar til brug og feedback.

https://www.serietid.dk

Kort fortalt er det en hjemmeside hvor man kan få vist de nyeste / mest populære / kommende tv-serier og se en masse detaljer om dem, som f.eks. afsnit, karakterer, trailers, skrive kommentarer og mere. Derudover er det muligt at gemme favoritter og få vist dem i en liste eller kalender og evt. få påmindelser på sms eller mail ved kommende afsnit.

Så hvis du synes det lyder interessant, er du velkommen til at afprøve den og smide en kommentar til funktionaliteten, designet eller hvad du ellers kan finde på.

Til de teknisk interesserede, er siden bygget som en Single Page Application i Angular 8, med kald til diverse API'er for at hente og gemme data. Derudover er det en PWA, så det er muligt at installere siden på en PC eller mobil som ved en app. Design framework er primært Google Material og eget design.

Jeg forventer at forbedre og udbygge den løbende.

Mvh
Thomas Rasmussen
Avatar billede Jan Seniormester
19. februar 2020 - 01:01 #1
ja det er så også dybt ulovligt det du har lavet.
du har ikke nogen rettigheder til at anvende grafikken, og hvis der kommer en beskrivelse af seriens indhold og karakterer, skal du skrive det hele selv og må ikke sniffe det et andet sted fra.

og når man har en filmtjeneste eller flere, ved man udmærket hvad der findes, og der er slet ikke brug for din side.

og hvad sker der når jeg klikker på et af billederne ? får jeg så virus ?

det er kort sagt en dødssejler uden lige, og kanon ulovligt
det kan godt være det er din hobby, men det hjælper ikke noget
19. februar 2020 - 06:12 #2
#1: Hvori består det dybt ulovlige!?!? Manden har for pokker da bare lavet et site for serie interesserede, hvor de kan finde serier, se trailers mv.
Og hvad fanden bilder du dig egentlig ind ved at komme med alle de let skjulte hentydninger til intentioner og motiv for hvad ved jeg?!?
Om der er brug for sitet eller ej er vel næppe heller op til dig at vurdere!?
Desuden; Hvis du seriøst tror at du får virus ved at klikke på et image, så burde du nok bare holde dig væk fra internettet - period!!!

Trådstarter: Mine tests af siden viser en ret lang intitial load time (mellem 0.546s og 0.971s)
Har du nogen idé om hvorfor?
Avatar billede tsr1983 Praktikant
19. februar 2020 - 08:07 #3
#1
Der er ikke noget ulovligt over det, alt data kommer fra et offentig API som udbyder alt deres data under Creative Commons (CC) licensen. Der er ikke noget som "sniffes" som du antyder. Tror du skal arbejde med din attitude samt viden omkring disse emner.

#2
Tak for feedback.
Jeg har ikke brugt så meget tid på hastighedsoptimeringer endnu, men lagde mærke til at nogle kald var lidt langsomme (bl.a. ikonerne, FontAwesome). Skal helt sikkert have kigget mere på dette område, da der kan laves mange forbedringer her.