18. februar 2020 - 22:44 Der er 2 kommentarer

Hjemmeside programmering (indtast og se resultat)

Hej

Jeg sidder med et sprøgelsmål vedr. programmering af en hjemmeside til et bestemt formål.

Jeg har sidder som frivillige leder i en ungdomsorganisation, hvor vi i den region jeg høre til har 30 gruppe/enheder, jeg har lavet et pointskema til en konkurrence som skal løbe over et år. I pointskemaet er der 10 punktet som de 30 grupper/enheder skal "kontrolleres" i når en fra dommerpanelet er på besøg.

Mit spørgslmål går på. Kan jeg lave en hjemmeside hvor "dommeren" logger på og indtaster resultatet for besøget. Grupperne skal så kunne logge en på en fælles side og løbene se resultatet for alle de 30 grupper, men en procentvis resutatet for besøget.

God råd til evt. løsninger

Er jeg ude i noget PHP eller en anden programmerings kode?
Avatar billede Jan Seniormester
19. februar 2020 - 00:52 #1
ja, database, og styring, evt. php eller dotnet (aspx)
database styres gerne fra php med mySQL

det er ikke nødvendigt at logge ind, og dermed have 31-32 brugere med hvert sit password. du vil jo blot vise nogle resultater som dommeren har indtastet.
så derfor kunne du godt lave det i wordpress hjemmesidesystemet, da det som dommeren skriver er en "artikel".  herefter placerer man artiklerne der på skærmen hvor man ønsker.

du kan også have det hele i et regneark, og så via Visual Basic kode, hive celler ud og vise dem i en ganske simpel HTML table, eller du kan også bare lade alle elever havde fil-adgang til at åbne et xecell regneark som ligger på en delt mappe. du kan dele dokumentet i en dropbox.    nu slipper du for at kode hjemmeside og php og database. :) (husk bare at gøre regnearket skrivebeskyttet når det gemmes af dommeren)
Avatar billede Zhenzar Novice
19. februar 2020 - 12:10 #2
Ja, hvis siden er lavet i Wordpress er der mange plugin's der kan hjælpe. Fx. Ninja forms.