Avatar billede SimonW Praktikant
20. februar 2020 - 12:29 Der er 2 kommentarer

Trådløs router skal ofte genstartes

Jeg har et problem med min trådløse router.

Jeg har en TP link archer c9 som jeg er ved at være ret træt af.

Problemet er at hvis jeg tænder den, så er der fuld skrue på internettet trådløst, så går der typisk et par dage hvor hastigheden bliver dårliger og dårligere, og til sidst kan jeg ikke engang gå på en internet side fra computeren uden at det tager voldsomt lang tid at åbne siden, jeg kan så genstarte routeren og så virker alt fint i et par dage igen.

Jeg har fiber fra energi midt, en 200/200 forbindelse, og når jeg køre en hastigheds test efter genstart, så måler den maks, men efter et par dages drift, så er hastigheden helte nede på 8/8 eller lavere, og så kan jeg genstarte routeren og alt virker fint igen.

Er der nogen der har en ide om hvad der er galt?

Jeg bor ude på landet, så jeg har ingen andre trådløse netværk i nærheden.

Routeren har den nyeste firmware.

Jeg har følgende tilsluttet den trådløse router:

Stationær pc
bærbar pc
2x ipad
Nvidia shield konsol(som er forbundet med et kabel til den trådløse router)

Min shield har fin hastighed igennem kablet, også når det trådløse begynder at svigte.

Jeg har ikke min mobil forbundet til det trådløse, da hastigheden på det simpelthen er elendig, ved ikke om det muligvis er telefonens skyld.
Avatar billede Jan Seniormester
20. februar 2020 - 12:48 #1
Løsningen er som regel at nedgradere firmwaren.
Når man googler kan man se at dette problem har ramt mange.
Prøv at lægge en ældre firmware ind.
Avatar billede jobertsen Praktikant
20. februar 2020 - 15:13 #2
Jeg vil også prøve at ændre firmware først. Ellers vil jeg sandsynligvis kontakte din udbyder for at spørge, om der er et problem med din forbindelse?