Avatar billede mort1 Ekspert
20. februar 2020 - 17:28 Der er 7 kommentarer og
7 løsninger

Windows "Lommeregner"

I "gamle dage" var regnemaskinen altid en del af windows tilbehøret - det har den også været hos mig ind til sidste opdatering, hvor den forsvandt fra min skærm - Regnemaskinen har været forsvundet før, men jeg fik den tilbage med hjælp fra dette forum - Desværre er det så længe siden, at jeg har glemt hvordan - so Please
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. februar 2020 - 17:40 #1
Jeg plejer at taste Win-tast+R (Run) og skrive Calc [enter] - det starter den op.

Jeg har den fortsat i Windows 1909 - er du sikker på den er forsvundet?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. februar 2020 - 17:41 #2
...Er den væk, så er det jo egentlig også bare at gå i Windows Store, søge på "Lommeregner", og enten vælge at installere standard lommeregneren, eller en af de mange udviddede lommeregnere der også findes...
Avatar billede 220661 Ekspert
20. februar 2020 - 18:14 #3
Jeg fik fjernet min da jeg fjernede programmer på Win 10 i sin tid. Nu bruger jeg denne:
https://www.winhelponline.com/blog/get-old-classic-calculator-windows-10/
Avatar billede poko1 Ekspert
20. februar 2020 - 18:27 #4
Du kan altid finde den i
C:\Windows\System32 Calculator
https://ibb.co/qjF9tSw
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
20. februar 2020 - 22:17 #6
Jeg bruger "calculator.exe" simpel exefil, der ikke skal installeres men kan lægges direkte på skrivebordet. Det gode ved denne er at den emulerer en gammeldags strimmelregner, man kan udskrive "strimmelen"
Download her http://www.ossoft.dk/
Avatar billede poko1 Ekspert
20. februar 2020 - 22:41 #7
Nu er Microsofts Lommeregneren ikke blot en standard regner!!!
Men en Multiregner.
https://ibb.co/QvWb8DW
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. februar 2020 - 22:55 #8
Den har multifunktioner ja, men hvis ikke Microsoft lommeregneren er standard lommeregneren i Windows, hvad er det så for en? ;-)
Avatar billede poko1 Ekspert
20. februar 2020 - 23:21 #9
Den jeg henviser til har ligget i Windows32 i de sidste mange styresystemer i hvert fald siden XP
Avatar billede poko1 Ekspert
20. februar 2020 - 23:22 #10
Der skal stå Windows\System32
Avatar billede falster Ekspert
21. februar 2020 - 00:14 #11
Avatar billede Hans Mester
21. februar 2020 - 09:23 #12
#10 De har lavet en smule om på det i Windows 10. Lommeregneren er nu en såkaldt app. Calc.exe ligger stadig i system32-mappen, men det er blot en genvej til appen.
Avatar billede mort1 Ekspert
21. februar 2020 - 10:08 #13
Tak, tak, tak, - I har alle bidraget med brugbare løsninger, derfor får I hver en "løsningsmarkering", og selvfølgelig burde jeg selv have fundet på at gå i Windows Store.
Problemet er i hvert fald løst nu - Hvordan - det holder jeg for mig selv, jeg vil jo helst ikke være til grin ;-)
Avatar billede 220661 Ekspert
22. februar 2020 - 08:50 #14
#13 Ja nogle gange er løsningen lige foran næsen på en, selvom man ikke ser den.;-)