Avatar billede fancy Mester
20. februar 2020 - 19:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Vagt skema

Hej!

Jeg skal have lidt hjælp til at komme igang med at vis et vagt skema på en web side.
Jeg tror jeg har alle data til rådighed, min visning lige nu et blot en listning af navne samt det møde tidspunkt og det tidspunkt personen skal forlade sig vagt igen.
Alt dette har jeg i min DB.
Men kunn tænke mig at vise det som nogle blokke der bliver farvet der hvor personen har vagt i et interval på en time.
Men det bliver en frytetig masse if'er der skal til, så det er her jeg skal have hjælp.

Men noget i den her retning

    if($afra == "(tidspunkt)") {
    echo '<td width="17"> her skal den lave en fave hvis tidspunkter optræder';
    } else {
    echo "";
    }
Avatar billede ejvindh Ekspert
20. februar 2020 - 22:10 #1
Jeg tror måske du skal beskrive dit problem lidt mere præcist, hvis du vil have hjælp. Opgaven er nogenlunde beskrevet, men hvilken form har du dine data i, og hvad er det helt konkret, du er i tvivl om?
21. februar 2020 - 17:18 #2
Jeg forstår ikke helt spørgsmålet...
Avatar billede claes57 Ekspert
21. februar 2020 - 19:48 #3
som jeg ser det, så er siden tænkt som en tabel med personer, start og sluttid, samt 24 felter pr linje - en linje pr person. De 24 felter er så timer i døgn, og der skal baggrundsfarven skifte for de timer, hvor person arbejder.
Det bliver noget rod, hvis personer ikke lige arbejder i hele timetal, men fx starter 9:30 og slutter 16:15
Det bør løses grafisk i et felt - fx hvid blok bredde starttid, så grøn blok bredde sluttid-startid , og så hvid blok 24 minus sluttid. Alle tider absolutte, så 03:45 regnes som 3,75 osv, så det kan optegnes.
Avatar billede fancy Mester
23. februar 2020 - 18:15 #4
Jeg har to tabeller (Mysql) en med person oplysninger og en med vagt oplysninger, jeg opretter en vagt og sætter derefter en person(er) på vagten.
For at binde det sammen har jeg en fremmed id med i person tabellen så jeg ved hviklen vagt det handler om
Mine vagter er sat op med 30 min fx fra 9:30 til 12:00.
Det jeg kunne tænke mig var at kunne se grafisk hvornår personener var på vagt og i hvilke tids rum.
Jeg mangler så her noget PHP code eller andet der kan vise disse oplysninger
Avatar billede ejvindh Ekspert
23. februar 2020 - 21:40 #5
Ud fra, hvad du skriver her, er det nok stadig svært at give dig den kode, du efterspørger. Men for at give dig den kode, skal du udlevere passwords, databasestruktur, o.lign, og det er nok ikke hensigtsmæssigt her i et åbent forum.

Jeg tror med andre ord du mere har brug for at hyre en programmør til at udføre et stykke programmering. Eller hvis du vil prøve at gøre det selv, vil jeg foreslå, at du starter med at søge op på, hvordan php kan interface med en mysql-database.

Du kan f.eks. starte her: https://www.w3schools.com/php/php_mysql_intro.asp
Avatar billede fancy Mester
23. februar 2020 - 23:08 #6
Ok tak jeg starter der.