Avatar billede hemmingkondrup Praktikant
21. februar 2020 - 11:26 Der er 10 kommentarer

Koble sammen

Kan man koble Beogram CD 3300 med Beocenter 7007.
Og hvordan.
Avatar billede milter Ekspert
21. februar 2020 - 12:31 #1
Det burde kunne lade sig gøre ved at koble din CD 3300 til "Tape 2" -indgangen på Beocenter 7007 med den rigtige type kabel.
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. februar 2020 - 13:31 #2
Jeg vil give #1 ret. Da det er tale om et linie-signal fra CD afspilleren kan jeg ikke forestille mig andet end det er muligt. Der er tale om en tape-indgang, og da det er tilfældet er signalstyrken den samme for både tape og CD.
Jeg ved ikke om der er at om såkaldte DIN stik eller RCA stik (phono-stik) men er der tale om f.eks. DIN-stik på CD´en og PCA på Beocenter 7007 findes der adaptere.

https://www.av-connection.dk/?ML=421&gclid=EAIaIQobChMI08GmzNLi5wIVg8CyCh3xVw8FEAAYASAAEgLPt_D_BwE

Er du i tvivl så ring til firmaet
21. februar 2020 - 16:14 #3
#2: Enig med 2. i hans glimrende svar. Det kan fint lade sig gøre!
Avatar billede milter Ekspert
21. februar 2020 - 17:55 #4
DIN-kablerne til dine Beogram CD 3300 og Beocenter 7007 kan have 5- eller 7-pin stik. De ekstra 2 pins i 7-pin stikkene kan, så vidt jeg ved, have noget at gøre med styring via fjernbetjening i systemer, som er bygget til at virke sammen med andre produkter i samme systemlinje. Det betyder, at f.eks. din Beocenter 7007 er konstrueret til at have nogle ekstra muligheder, som kun kan udnyttes via modeller, som er bygget til at virke sammen med netop den.

Jeg ved ikke, hvilke stik, du har, eller om du overhovedet har nogen, og det er derfor, jeg skriver "den rigtige type kabel".
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. februar 2020 - 18:48 #5
#4 Det er helt rigtigt at nogle DIN-stik har 7 ben og det er netop til fjernbetjening. Jeg havde engang en Beomaster 8000 med fjernbetjening og der var stikkene på bagsiden beregnet til DIN-stik med 7 ben. De to ben på stikkene fra hhv. båndoptageren og pladespilleren havde 7 ben men de to ekstra kunne skrues ud idet de var forsynet med kærv i den ene ende og gevind i den anden.
Jeg har den dag i dag en B&O pladespiller Beogram 9000. Der har jeg fjernet DIN-kablet og har i stedet monteret et phono-kabel med RCA-stik (phono-stik) Det krævede lidt loddearbejde men resultatet fungerer glimrende. Ved siden af er monteret et stelkabel, således der ikke er brum i højttalerne. Forstærkeren er en Sony TA E9000ES med indbygget RIAA forstærker og da denne (naturligvis) ikke er forsynet med DIN--stik måtte jeg anvende cowboytricket med at skifte kablet.
Avatar billede milter Ekspert
21. februar 2020 - 20:00 #6
#5.
Du ser ud til at kende lidt til den slags.Jeg har en stor pose herhjemme med diverse former for kabler og stik, herunder mange med DIN-stik. Man ved aldrig, hvornår der pludseligt bliver brug for dem igen :-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. februar 2020 - 20:53 #7
Det har du ret i milter. Så kan man kalde det samlermani, men nu fylder sådanne stik og kabler jo ikke så meget, men står man og mangler den er man på den. Nogle kan måske ikke en gang skaffes længere. Jeg gør det samme med skruer og andre små- dele.
PS. B&O har tidligere lavet en pladspiller til vinylplader, der hed TX2. Denne model var forsynet med RCA-stik (phono-stik) fra fabrikken. Denne havde ikke mulighed for fjernbetjening via forstærkeren.
Avatar billede milter Ekspert
21. februar 2020 - 21:13 #8
Nu venter vi så bare spændt på, om hemmingkondrup har nogle kommentarer :-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. februar 2020 - 21:29 #9
Jeg er i hvert fald meget sikker på, at det vil lykkes at få forbundet CD 3300 maskinen til Beocenter 7007, så der kommer lyd ud.

Firmaet, linket henviser til, ved hvad de har med at gøre, det er min erfaring med dem.
Avatar billede Maria Praktikant
15. marts 2020 - 23:16 #10
Hej jeg vil lige høre om der er nogle der ved om man kan tilslutte et aux kabel til en 7007, så man kan afspille fra computer? Håber nogle kan hjælpe:) På forhånd tak