Avatar billede OMEGASUPPORT Novice
23. februar 2020 - 13:27 Der er 7 kommentarer

Medarbejdersignatur, installation i Firefox

Jeg har på indtil flere nyere og ældre PC’er forsøgt at installere udvidelsen til medarbejdersignatur (fil). Jeg har fulgt https://www.nets.eu/dk-da/kundeservice/medarbejdersignatur/noeglefil/Pages/nnp-firefox.aspx indtil flere gange og med og uden aktivereret antivirus program. Derudover med Firefox kørt som administrator, i privat vindue eller normalt. Alle gange kommer jeg til punkt 3, og i stedet for punkt 4 får jeg ”Tilføjelsen kunne ikke hentes på grund af en forbindelsesfejl” Firefox er version 73. Hvad gør man så?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. februar 2020 - 18:38 #1
Der kan være flere fejl, afhængig af hvordan virsomhedsnetværket er sat op. Men det kunne lugte af at I godkendes i en proxyserver - når du kører Firefox "som administrator", vil du så opleve to problemer:

1. Proxyserveren vil ikke godkende dig at gå på internettet.
2. HVIS du kommer på internettet, vil installationen IKKE installere genveje for brugeren, men kun for administratorprofilen.

Den suværent letteste måde at komme ud over problemet er, at gøre ejeren af signaturen (brugeren) lokaladministrator på PC´en, og derefter installere alle komponenter.
Når alt er installeret og virker, kan administratorrettighederne tages fra brugeren igen.
Avatar billede OMEGASUPPORT Novice
23. februar 2020 - 18:53 #2
jeg har fulde rettigheder på de PC'ere, jeg har forsøgt. Jeg har prøvet både på egne PC'ere og på kunders PC'ere. Fejlen ligger formentlig i Firefox og/eller www.medarbejdersignatur.dk efter at Firefox er blevet opgraderet.

Jeg har fx ingen problemer med at installere Kaspersky Protection i min Firefox, så jeg mistænker www.medarbejdersignatur.dk for at være problemet.

Jeg har fejlmeldt det til DanID, så må vi se, om de har en løsning.

Jeg kan desværre ikke søge tilføjelsen på https://addons.mozilla.org/da/firefox/ ellers havde jeg forsøgt det.

https://www.medarbejdersignatur.dk/nemid-noglefilsprogram/download/index.html virker fint i Internet Explorer, men det er efterhånden en browser af ældre dato. Samme program kan installeres i Firefox, men tilføjelsen vil så ikke.
Avatar billede claes57 Ekspert
24. februar 2020 - 08:50 #3
Og det skal være Firefox så? prøv evt den nye Edge (det er Google Chrome med ny overfrakke) https://www.microsoft.com/en-us/edge?icid=SMC-IA-4501095
Start med at gå til indstillinger/sprog i den, og hent dansk, og sæt den til primær browser, og test signatur-indstilling
Avatar billede OMEGASUPPORT Novice
25. februar 2020 - 06:15 #4
jeg er vanedyr, og jeg har brugt Firefox siden man kunne blive autoriseret til selvangivelser hos SKAT.
DanID fralægger sig ansvaret, så der er der ingen hjælp at hente.
Edge understøtter ikke nøglefil, så den kan ikke bruges.
Jeg kan vælge mellem Internet Explorer, Google Chrome og Firefox. Firefox virker ikke heller ikke med en reinstallation.
Jeg tror, at jeg må leve med en anden browser til medarbejdersignatur med nøglefil. Der skulle jo komme en anden løsning inden for et par år.
Og nej NemIDs app til smartphone dækker ikke medarbejdersignatur kun NemID.
Det er ikke helt nemt at være digital i dagens Danmark.
Avatar billede OMEGASUPPORT Novice
07. marts 2020 - 18:17 #6
ja den virker først, når man HAR installeret udvidelsen. Og den giver så også udfordringer, når Firefox bliver opdateret.
Avatar billede OMEGASUPPORT Novice
06. juli 2020 - 12:01 #7
For info virker det nu igen med Firefox, i hvert fald på version 78, 64 bit udgave til Windows 10 Home.