Avatar billede peterpeter Seniormester
25. februar 2020 - 20:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Downloade baggrund billede hvordan

Hej
Jeg skal downloade et billede fra en hjemmeside, men det kan jeg ikke ved at trykke "højreklik gem som" - Hvad gør man så ??

Er det måske fordi det er "baggrund" ?

Hvordan kan jeg downloade sådan et ???

Tak - og hav en god aften
Avatar billede Slater Ekspert
25. februar 2020 - 21:18 #1
Det kommer an på hvad grunden er til at du ikke kan højreklikke på det, og hvilken browser du bruger.
Avatar billede milter Ekspert
25. februar 2020 - 21:39 #2
Kan du linke til hjemmesiden med billedet?

Kan du højreklikke og "Kopier billede" ?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. februar 2020 - 22:33 #3
...Måske fordi ejeren af hjemmesiden har en teknik til at beskytte billeder fra at blive downloaded - fordi han ikke tillader det.

Husk sådan et billede er beskyttet af ophavsretten. Kan du ikke umiddelbart hente det, må du skrive til ejeren af siden og spørge, om du må bruge det.
Avatar billede peterpeter Seniormester
25. februar 2020 - 22:52 #4
Kære alle
Tak for jeres svar.
Jeg kan ikke højreklikke og vælge gem som !
Jeg er helt med på rettigheder til billeder og lign. ;-)
- ingen problemer der ;-)

Billedet er anvendt som baggrund på forside i et Word Press theme.
Trykker jeg højreklik kanjeg kun gemme som "forsidebillede.mhtml"
Avatar billede klaudi Ekspert
25. februar 2020 - 23:08 #5
Hvad hvis du går ind på siden og kopierer dette op i adresselinjen og taster enter:
java script:void(document.oncontextmenu=null);

og så højreklik!?
Avatar billede komsam Juniormester
25. februar 2020 - 23:22 #6
Såfremt du har OS Win 10 kunne du vel bruge Klippeværktøjet og så bearbejde det eller Prt Scr MEN selvfølgelig skal du være opmærksom på det som #3 oplyser og som du selv giver udtryk for har helt tjek på.
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2020 - 00:07 #7
Prøv med med et screen captuure program, f.eks. det gratis Screenshot capture,
men der er mange andre. https://screenshot-captor.en.softonic.com/
Avatar billede Jan Seniormester
26. februar 2020 - 03:04 #8
gå ind på hjemmesiden og få billedet frem.
tag nu IrfanView og gennemse samtlige billeder i browserens cache på dit C: drev

hvilken browser har du ?
i chrome er den i users/brugernavn/“\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Cache

der ligger billedet

I irfanview, når programmet er startet, tryk da T - så viser alle billeder i mapper, som thumbnails

https://www.irfanview.com

en anden ting, WGET er et lille program som kan hente en komplet hjemmeside
https://builtvisible.com/download-your-website-with-wget/