Avatar billede hsund Juniormester
26. februar 2020 - 08:56 Der er 4 kommentarer

Import til Excel

Hej,
Tidligere har jeg kunne importere aktiekurser fra Børsens hjemmeside til Excel via fanen "Data" og vælge fra "Fra internettet" nu har Børsen lavet deres hjemmeside om, så nu virker det ikke mere, er der en som kan hjælp med hvordan jeg får aktiekurserne ind i excel.

MVH
Hsund
Avatar billede falster Ekspert
26. februar 2020 - 16:17 #1
Jeg tror, at du må være lidt mere præcis - f.eks.:

Hvilken Excel-version?

Den præcise webside med kurser (URL)?

Hvordan specificerer du i projektmappen?

... og muligvis andet.
Avatar billede hsund Juniormester
27. februar 2020 - 08:14 #2
Hej falster,

Selvfølgelig, Excel 2010, og hjemmesiden er https://borsen.dk/investor/kurser/danske-aktier/?filter=c25, kurserne fra hjemmesiden bliver importeret til en Excel mappen i ark 2 i samme mappe på ark 1 kopiere jeg så nogle udvalgte kurser over.

Håber der er nok :-)

MVH
Henrik
Avatar billede Jan K Ekspert
27. februar 2020 - 08:48 #3
For mig at se, kan Excel ikke se nogen tabeller på siden, som programmet kan lave en forespørgsel mod.
Avatar billede falster Ekspert
27. februar 2020 - 11:12 #4
Jan har ret. Du må nok finde en anden kilde.

Det er ikke noget, som jeg bruger. Men et par forsøg synes at vise, at

https://www.nordnet.dk/markedet/aktiekurser

giver en importbar tabel. (Med noget grums i de øverste rækker, som ikke skal bruges.)

Men der er sikkert andre.