Avatar billede jthyge Mester
28. februar 2020 - 21:36 Der er 3 kommentarer

TCP/IP Port til windows

Hej,
Jeg helt ny indenfor kommunikation med TCP/IP.

Jeg er ved at oprette forbindelse imellem en Siemens PLC og min PC.
Jeg har en fungerende forbindelse som kan sende data fra min PC til min PLC.

Men jeg har problemer med at få hul igennem fra PLC til PC.

Jeg bruger programmet Hercules SETUP utility til at teste forbindelsen.

Hvilken port kan jeg sende til på min ps?
Som jeg forstår det sender jeg til en specifik port, via et IP??
Avatar billede KHN Guru
29. februar 2020 - 07:29 #1
The guide about TCP/IP basic connections between PC's and PLC's:
https://www.youtube.com/watch?v=oIVUVem9tEY
Avatar billede KHN Guru
29. februar 2020 - 08:16 #2
Hercules version 3: TCP/IP networking with Hercules:
http://www.hercules-390.org/herctcp.html
Avatar billede supportsiden Professor
29. februar 2020 - 11:28 #3
Hvis der stadig er problemer, slå firewall fra på PC eller brug Malwarebytes Windows Firewall Control til at spore indkommende forbindelser. Regler kan så oprettes direkte deri