Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2020 - 12:47 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Erstatning for cCleaner.

Jeg har cCleaner pro. Men den er begyndt at irriterer mig fordi, jeg tror der er fup med den..
Hver gang jeg starter den op, vil den lave en PC¨s health check.
Når den får lov til det, finder den fejl, og hævder at min PC står under vand.
Fejlen bliver rettet, og min PC har det godt.
Men foretager jeg den samme test et par minutter senere, står min PC igen under vand, og fejl kan rettes.
Men det er jo ikke sandsynligt, at min PC  fejler så hurtigt igen.

Desuden kommer der igen og igen opfordring til at forny licensen i god tid, selv om der er et par måneder tilbage, så hvis der er et andet lignende program, vil jeg gerne høre om det. Ellers går jeg tilbage til cCleaner free.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. marts 2020 - 13:04 #1
Generelt er "cleaner" programmer slet slet ikke nødvendige - så gå du bare tilbage til "Free" versionen, og kør den manuelt en gang hvert år.

Laver du specielle ting på din PC, kan det dog ske det er en fordel med et cleaner program.

VIL du have et andet cleaner program, kan du også kigge på https://www.iobit.com/dk/advancedsystemcarefree.php
Avatar billede ErikHg Ekspert
04. marts 2020 - 13:07 #2
Jeg kender ikke til CCleaner Prof men kan forestille mig at der må være nogle muligheder for, at slå disse funktioner fra.

Prøv linket herunder:

https://windowsreport.com/stop-ccleaner-alerts/
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2020 - 13:27 #3
#1
Jeg bryder mig ikke om at alle de cookies, man hele tiden får, skal ligge på min PC.
Jeg har faktisk iObit pro, og den ser da også ud til at rydde en del op.
Men cClener er jo hurtig til at slette cookies, så ja det er nok bedst, at går går tilbage til freeware versionen.

#2
Som du ser, jeg går  tilbage til freeware versionen.

I skal begge have tak for svar. 😊
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. marts 2020 - 14:56 #4
Hvis du ikke bryder dig om cookies, skulle du hellere sætte din webbrowser til at køre i incognito mode - så gemmes cookies slet ikke. Eller sætte browseren til at slette data efter kørt session - det er også en mulighed. Men at køre en cleaner fast, bare for at slette cookies - det er da lidt tosset :-)
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2020 - 15:34 #5
#4 Ok :-)
04. marts 2020 - 17:30 #6
Jeg bruger ikke ccleaner eller andre lignende programmer.

Disk oprydning: Windows har en ganske udmærket funktion til det.

Oprydning i registrerings databasen, gør jeg ikke længere.
Jeg har valgt at tro på dem der mener det er unødvendigt.

Cookies, jeg har sat min browser op til at slette cookies når jeg lukker den.
Eller som Ole Madsen skriver i #4.
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2020 - 19:07 #7
Takker for info. :-)
Avatar billede falster Ekspert
05. marts 2020 - 00:06 #8
Med tanke på såkaldt beskyttelse af privatliv er PrivaZer et temmelig "clear-cut" alternativ:

https://privazer.com/index.php
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2020 - 01:59 #9
#8  Enig :-)
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2020 - 16:09 #10
Jeg kan se, at jeg glemte at sige tak for jeres indlæg 😊
22. april 2020 - 16:39 #11
Velbekomme :)