Avatar billede Xelot Juniormester
06. marts 2020 - 11:22 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Opdatere en Jquery værdi igennem Javascript

Er ved at implementere denne jQuery kalender på min hjemmeside: https://xdsoft.net/jqplugins/datetimepicker/

Jeg vil gerne opnå at når en bruger klikker på en html knap, så skifter adressen automatisk i kalenderen.

Knappen kan f.eks. indeholde:
- 1 time
- 1 dag
- 1 uge
- 2 uger

Kan dog ikke rigtig greje hvordan jeg skal gribe det an.. Kan du hjælpe ?

$.datetimepicker.setLocale('da');

$('#datetimepicker').datetimepicker({
  dayOfWeekStart: 1,
  lang: 'da',
  inline: true,
  scrollMonth: false,
  timepicker: false,
  startDate: new Date(document.getElementById('timeForAlert').value),
  onSelectDate: function() {
    userHasChosen();
  },
  onSelectTime: function() {
    userHasChosen();
  }
});

$('#datetimepicker4').datetimepicker({
  format: 'Y-d-m'
});

$('.some_class').datetimepicker();

function makeReadable(val) {
  var mydate = new Date(val);
  var hour = document.getElementById('hour').value;
  var minute = document.getElementById('minutes').value;
  var str = mydate.getFullYear() + '-' + ("0" + (mydate.getMonth() + 1)).slice(-2) + '-' + ("0" + mydate.getDate()).slice(-2) + ' ' + hour + ':' + minute + ':00';
  return str;
}

function oneday(val) {
  document.getElementById('datetimepicker').value = val;
  document.getElementById('timeForAlert').value = makeReadable(val);
  $.datetimepicker();
  stopReload();
}
Avatar billede Xelot Juniormester
06. marts 2020 - 11:24 #1
Jeg skal måske lige tilføje at der er tale om værdien 'startDate' som skal opdateres i Jquery
Avatar billede Slater Ekspert
06. marts 2020 - 11:47 #2
Du vil bare ændre den dato kalenderen står på dynamisk?

Ifølge dokumentationen på den side du linker til, skal du bare sætte dens value. F.eks. med $('#datetimepicker').val('nydatoher');
Avatar billede Xelot Juniormester
06. marts 2020 - 12:05 #3
Ja, jeg vil gerne ændre i datoen på kalenderen, og du er inde på noget af det rigtige - men jeg kan ikke få den til at ændre datoen ud fra dit forslag.

Jeg har en knap med følgende html som sætter datoen med PHP:

<button type="button" class="btn btn-default" onclick="oneday('<? echo date("Y-m-d H:i", strtotime("+ 1 day"));?>')">I morgen</button>

Ved klik, åbner den følgende JS:

function oneday(val){
    document.getElementById('datetimepicker').value = val;
    document.getElementById('timeForAlert').value = makeReadable(val);
    $('#datetimepicker').val('2020-03-08'); //Manuel indtastet dato for test
    stopReload();
    }
Avatar billede michael_stim Ekspert
06. marts 2020 - 13:21 #4
Du blander serverside (PHP) og clientside (javascript) sammen.

<button type="button" class="btn btn-default" onclick="oneday('<? echo date("Y-m-d H:i", strtotime("+ 1 day"));?>')">I morgen</button>
.
Avatar billede Slater Ekspert
06. marts 2020 - 13:33 #5
Hvad er der galt med det, michael_stim? Det vil da virke fint, uagtet at det måske ikke er specielt kønt eller letlæseligt.
Avatar billede Xelot Juniormester
06. marts 2020 - 13:36 #6
@michael_stim

Jeg ved det..

PHP angiver kun den indledende dato som skal behandles senere.

Det er ikke noget problem at behandle datoen i JS. Problemet er at få det over i Jquery 😩

Derfor angiver jeg datoen midlertidig i funktionen som jQuery skal læse, bare for at få Jquery til at reagere..
Avatar billede Slater Ekspert
06. marts 2020 - 13:38 #7
Jeg fandt ud af det. Det er ikke særlig godt dokumenteret, men man skal bruge constructoren med et 'value' argument.

http://snip.kilolima.dk/#/oG3jOty
Avatar billede Xelot Juniormester
06. marts 2020 - 14:01 #8
Godt set Slater 👍

Har fået min funktion til at gøre følgende:

    $('#oneday').click(function() {
      var tomorrow = new Date()
      tomorrow.setDate(tomorrow.getDate() + 1)
        $('#datetimepicker').datetimepicker({
            value: tomorrow
        });

Det virker som det skal 😄 Super hjælp 🍻
Avatar billede michael_stim Ekspert
06. marts 2020 - 15:47 #9
#5
My bad, så bare PHP og Javascript sammen og advarselslamperne begyndte at blinke. Havde ikke læst grundigt nok.

Men godt i fik det til at fungere.