Avatar billede Katja Larsen Juniormester
10. marts 2020 - 15:53 Der er 3 kommentarer

Automatisk sidefod

Hej,

kan man ændre i nogen indstillinger, så der automatisk kommer sidefod med stien hvor filen er gemt, på arket hver gang man gemmer det?

Katja
Avatar billede jens48 Ekspert
10. marts 2020 - 16:30 #1
Du kan sætte denne makro ind i "This workbook"

Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
With ActiveSheet.PageSetup
  .LeftFooter = "&Z&F"
End With
End Sub
11. marts 2020 - 07:17 #2
Du behøver nu ikke VBA kode for det.

Hvis du går i "Udskriftstitler" på "Sidelayout" kan du vælge "Sidehoved/sideford"
Derfra kan du klikke på "Tilpas sidehoved" eller "Tilpas sidefod" afhængig af, hvad du vil.
På den efterfølgende dialog kan du styre, hvad der skal være hvor i sidehoved/fod.
Avatar billede Paw Winther Mester
15. marts 2020 - 13:43 #3
#2
Ja men det er en lidt lang vej hver gang, i forhold til at det køre automatisk.
Jeg har selv lavet en makro til at oprette sidehoved/fod som jeg gerne vil have det, da jeg ønsker at alle mine dokumenter har den samme opsætning i sidehoved/fod.