Avatar billede Mads Klem Aagaard Praktikant
10. marts 2020 - 22:37 Der er 6 kommentarer

Computer Crasher/Fryser konstant

Jeg har en computer nu omkring 8 år gammel, som jeg har problemer med at bruge. Når jeg tænder min computer giver den mig 9/10 gange det resultat at den fryser uden pause når den er på Windows startup screen(Blå Windows logo med sort baggrund) Det varier forskelligt af hvornår den fryser. Det kan være alt fra når den starter op, til login skærmen, til når jeg er kommet helt ind på computeren og bruger den. Jeg startede med at se om Windows giver nogle crash reports, eller noget der indikere at noget er galt, men der var intet at finde. Jeg testede dernæst mit hardware de gange jeg kunne komme ind, men igen kom intet frem og alt så fint ud. Jeg prøvede at factory reset computeren, som hjalp i nogle dage, men derefter gav mig det samme problem som jeg havde før.

Jeg har ingen ide om efterhånden, hvad jeg skal gøre.

Mvh Mads
Avatar billede Jan Seniormester
10. marts 2020 - 23:01 #1
prøv at boote i fejlsikret tilstand, med net driver.
gå ind på producentens hjemmeside og download de nyeste drivere til dit OS
(er det mon windows 7) ?

installer bundkort driver, og grafikkort, og gå på producentens hjemmeside, måske er der også en driver til SSD disk, og endda skærmdriver

hvis du har installeret noget "smart" "driveropdatering" osv, fjern det.
fjern alle programmer i opstart sammen med windows.

sluk ned og start igen, nu er alle drivere ok. og hvis den så fryser nu, kan det være et varme problem...
Avatar billede ErikHg Ekspert
10. marts 2020 - 23:36 #2
Som der står i #1. Der kan være tale om at maskinen ikke kan komme af med varmen. Installer gratis programmet Speccy. Dette giver bl.a. oplysninger om temperaturen på CPU, GPU og RAM. En pc, er en støvsamler og er der for meget støv kan varmen ikke komme væk, og maskinen crasher.

https://www.ccleaner.com/speccy/download
Avatar billede Mads Klem Aagaard Praktikant
10. marts 2020 - 23:38 #3
Jeg har nu prøvet at gøre som du har instrueret i, men når jeg er i safe boot, kan jeg ikke få installeret driveren manuelt. Jeg har både prøvet at updatere driveren igennem windows eget device manager, og igennem intels egen hjemmeside. Når jeg prøver manuelt at installere den, giver den mig meddelsen:"This computer does not meet the minimum requirements for installing the software". Jeg prøvede at downloade intels egen, Intel DSA(Intel® Driver & Support Assistant), men uden held. Denne ville heller ikke downloade, og som log filen beskriver, var det "Unkown errors, withheld installation".

Føler jeg har nået endnu en mur.
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
11. marts 2020 - 01:06 #4
Prøv at rense den for støv
https://youtu.be/pKYQJYmVIpA
Avatar billede 220661 Ekspert
11. marts 2020 - 08:46 #5
Prøv fra fejlsikret at deaktivere signering af drivere. Der findes vidoer om det på nettet. Er på mobil lige nu
Avatar billede 220661 Ekspert
11. marts 2020 - 16:15 #6