Avatar billede j-sti-vest Novice
12. marts 2020 - 19:13 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Outlook på ny pc gik galt

Jeg skulle installere Office 2010 Business med outlook på en ældre pc somd dog kører med Windows 10, da denne pc har masser af ram.
Jeg kunne i Outlook IKKE installere min G-mail automatisk, da jeg ved at den skal køre med en IMAI opsæting.  Den blev ved en fejl forsøgt oprettet med en Exchange server.
Når Outlook starter indlæses profil og der er en fejl, da den ikke kan få kontakt med server.
Jeg kan ikke komme ind i FILER og kontoindstillinger og rette dette til en IMAI-server. Jeg få ikke adgang til FILER p.g.a  popup ramme med info om, at profil ikke kan indlæses. Denne pop-up meddelelse kan kun lukkes, hvis jeg går med til, at Outlook starter i fejlsikret  tilstand. Dette løser dog ikke problemet.

Hvordan sletter man så profilen og begynder på ny?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. marts 2020 - 22:03 #1
Du skal sjovt nok et helt andet sted hen... - du finder det gode gamle kontrolpanel (søg evt efter "kontrol" eller "Control" for at finde det). Her finder du et ikon til "Mail 32bit" eller "post 32bit". Herinde kan du slette alle de profiler der findes - og når du starter Outlook vil den starte på frisk.

Du mener i øvrigt nok IMAP.

Er det en nyere Outlook, er den iøvrigt født med gmail - den kan vælges som server, i stedet for exchange eller IMAP. Er det en ældre udgave, er du dog nødt til selv at konfigurere...
Avatar billede INK Ekspert
12. marts 2020 - 22:05 #2
Uden at starte Outlook kan du med stifinder gå til dokumenter, outlook filer og her slette x.pst filerne. Gem evt en kopi et andet sted forinden.
Når du nu starter Outlook op vil du skulle starte helt forfra og så vælge en IMAP opsætning.
Avatar billede j-sti-vest Novice
12. marts 2020 - 22:21 #3
Tak for hjælpen. Det hjalp.  Jeg mente naturligvis IMAP.