Avatar billede hkv Forsker
16. marts 2020 - 16:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Strømforbrug

Jeg har følgende pc:
https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/stationar-pc/HP590P0003NO/hp-pavilion-590-p0003no-stationar-computer
til den har jeg koblet 2 skærme:
https://www.dustinhome.dk/product/5011062687/cf390-series-c27f390fhu?ssel=false&utm_campaign=pricerunner&utm_source=pricerunner.dk&utm_medium=pricecompare&utm_content=5637146248
Den ene via hdmi stik og den anden via usb med dette kabel:
https://www.av-cables.dk/soeg/?efter=k1791
Når de 2 skærme er sat til, kan jeg ikke få lyd i mine tilkoblede højttalere. Kobler jeg den ene skærm fra, virker højttalerne.
Er problemet, at den strømforsyning der er i denne pc ikke kan trække disse 2 skærme og højttalerne på samme tid, eller kan problemet ligge et andet sted?
Mvh hkv
Avatar billede 220661 Ekspert
16. marts 2020 - 16:15 #1
Hvor trækker du lyden til dine højttalere ud?
Er det  fra skærmen med Hdmi tilslutning?
Er det kun når du tager usb skærmen fra du får lyd?
Avatar billede 220661 Ekspert
16. marts 2020 - 16:16 #2
Skærmene har vel deres egne forsyninger der leverer strømmen til skærmen?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. marts 2020 - 16:41 #3
Lyd transporteres via HDMI kabel til skærmen - så jeg gætter på lyden kun forsvinder når HDMI skærmen tændes.

Når lyden er forsvundet, så højreklik på højttalersymbolet nede i højrehjørne, og vælg "Åben indstillinger for lyd". Vælg her hvilken output enhed du vil bruge...
Avatar billede hkv Forsker
16. marts 2020 - 16:52 #4
#1 Lyden trækkes fra 1 usb stik., og ja, det er når jeg tager usb skærmen fra, jeg får lyd. Jeg får ikke lyd, hvis jeg tager hdmi skærmen fra.
#2 Ja, skærmene har deres egne strømforsyninger.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. marts 2020 - 16:55 #5
#4 Ok. Prøv #3 :-)
Avatar billede hkv Forsker
27. marts 2020 - 15:59 #6
Så blev problemet løst.
Jeg købte en bluetooth højttaler, og så var der ingen konflikt med hdmi eller usb.
Tak for input.
Mvh hkv