Avatar billede Simon Praktikant
19. marts 2020 - 09:18 Der er 1 kommentar

Er 16 bit af CRC-32 lige så godt som CRC-16

I en eksisterende kommunikations-protokol er der 16-bit-CRC som beregnes i software. Desværre tager CRC-16-beregningen nu for lang tid. Det har vist sig at det er muligt at lave CRC-32 i hardware.

Spørgsmålet er så:
Er det lige så godt at bruge de sidste 16 bit af CRC-32 som at bruge CRC-16. Det ville vi i så fald kunne gøre på alle enheder.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. marts 2020 - 18:40 #1
Det virker meget logisk hvis det er tilfældet.

Hvis det var et hash så ville det være tilfældet.

Men man kunne jo teste med CDC.

Lav noget data. Og lave en million forsøg hvor du ændrer nogle tilfældige bits og se hvor mange der slipper igennem med samme CRC.

For 16 bit og for lower half af 32 bit.

Ca. samme antal => OK.