Avatar billede e-block Juniormester
21. marts 2020 - 07:52 Der er 4 kommentarer

Automatisk kopiere sidste udfyldte linje

Jeg arbejder på et ark, der bliver "endless", hvor hver række består af celler, hvor jeg taster data ind, som bliver brugt i formler.
Hvordan får jeg automatisk copieret formler i sidste linje, til en ny linje?
Man kan selvfølgelig lave en knap, som brugeren kan klikke på, så den kopiere linen, men kan man ikke lave det så, når ex. celle c bliver udfyldt, skal arket køre et script?
Alternativt, nogen der har en bedre løsning?
Avatar billede Jan K Ekspert
21. marts 2020 - 09:57 #1
Det kan man godt. Lav koden inarkets kodemodul, på hændelsen Worksheet_Change for den sidste celle, brugeren taster i.
Avatar billede e-block Juniormester
21. marts 2020 - 10:10 #2
Lidt mere konkret, har du noget kode du vil dele ud af? Har forsøgt Google, men uden held (ved ikke helt hvad jeg skal søge på).
Avatar billede Jan K Ekspert
21. marts 2020 - 10:11 #3
Hvis du har den formel, der skal kopieres i E-kolonnnen (tilpas selv til der, hvor du har dine formler), kan følgende bruges. Udløses hver gang, der tasates i c-kolonnen)

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Range("c:c")) Is Nothing Then
rk = ActiveCell.Row
Range("e" & rk - 1).Copy
Target.Offset(1, 2).Activate
    ActiveSheet.Paste
    Application.CutCopyMode = False
End If
End Sub
Avatar billede e-block Juniormester
26. marts 2020 - 17:29 #4
Tak for hjælpen.
Det blev dog en lidt anden løsning, hvor jeg via en knap kopiere sidste linie.