Avatar billede Jaaen Juniormester
23. marts 2020 - 13:57 Der er 3 kommentarer

MAKRO - gemme ark som ny fil

Hej,

Jeg har et større excel ark, hvor jeg gerne via en makro skal kunne gemme de forskellige ark som nye excel-filer.

I masterarket (hvorfra makroerne skal køre) står data som formler, men i de nye filer, skal de "lande" som værdier.

Hjælp :)
Avatar billede Jaaen Juniormester
23. marts 2020 - 14:02 #1
hov.. og nu vi er i gang, så skal fil navnet altid være "dags dato"&"Celle" - det må også være muligt.
Avatar billede Jan K Ekspert
23. marts 2020 - 15:15 #2
Du er nødt til at lade din makro kopiere arkene til nye mapper, som den så skal gemme.
Avatar billede Jaaen Juniormester
24. marts 2020 - 09:05 #3
Hej Jan,

Tak for tippet, jeg får en fejl, når jeg prøver - den fremhæver denne linje i koden:

  Windows("Mappe1").Activate

Hele koden er her:

Sub GemIllums()
'
' GemIllums Makro
'

    Sheets("Illums Bolighus").Select
    Workbooks.Add
    Windows("AA RETAIL produktdatafil.xlsm").Activate
    Cells.Select
    Selection.Copy
    Windows("Mappe1").Activate
    Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
        :=False, Transpose:=False
    Windows("AA RETAIL produktdatafil.xlsm").Activate
    Sheets("OUTPUT ARK").Select
End Sub