Avatar billede GrafikByB Juniormester
24. marts 2020 - 16:43 Der er 5 kommentarer

Printer i brug af anden computer

Jeg har en canon ix6850, som er forbundet via wifi.
Vi bor i et hus, hvor udlejer stiller internet til rådighed, og vi er koblet på det netværk, der er i ejendommen. Dvs at jeg kan se andre computere på netværket, og de kan se mig.
Stort set hver gang, jeg vil printe noget, får jeg beskeden:

"Another computer is using the printer.
The following status is the usage status of that computer.
---
Creating print data."

Jeg er så nødt til at tage strømmen helt fra printeren og starte forfra, for at koble den anden computer af. Jeg har en anden a3 printer, der er koblet op på samme måde, der aldrig har gjort det her.

Hvad gør jeg for enten ikke være en del af netværket, hvilket jeg slet ikke har brug for, og samtidig få wifi til min computer, eller skjule min printer på netværket, så der ikke er andre, der kan bruge den. Det skal siges, at der er ikke andre, der printer på den - jeg har ikke oplevet, at der lå noget i printeren, som ikke var mit.

På forhånd tak
Avatar billede GrafikByB Juniormester
24. marts 2020 - 16:44 #1
Acer Predator på win 10
Avatar billede GrafikByB Juniormester
24. marts 2020 - 16:46 #2
Jeg skulle gerne fortsat fra min anden computer kunne se printeren og bruge den lige som min mand også gerne skulle kunne se den fra hans computer og fra begge vores telefoner
Avatar billede INK Ekspert
24. marts 2020 - 19:11 #3
Vil det sige, at flere husholdninger er på samme fælles wifi netværk med samme kode osv.?
Er der mulighed for at modtage internet gennem kabel?
Avatar billede puren Ekspert
25. marts 2020 - 02:14 #4
et sted i windows er det gået skævt, jeg har brugt mange timer(på job) på at finde denne fejl, mit råd reinstaller windows, ja det er letter sagt end gjordt men hvor mange timer er klar til at bruge på at måske finde denne fejl??

personligt er jeg ikke klar til at bruge meget tid på en fejl i windows, når jeg er færdig med at kopier data væk fra mit C-drev så går der ca 50 min til at jeg er 95% klar igen (nyeste driver og små ting er ikke med i mit image)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. marts 2020 - 10:43 #5
For MANGE år siden kunne fejlen opstå, hvis der lå et forlist printjob i printkøen. Jeg har stort set ikke set samme problem på Windows 8/10.

Men tjek for en god ordens skyld den mappe, hvor printjobs bliver genereret - som regel er det C:\Windows\system32\spool\PRINTERS - du bliver nok afkrævet administrator rettigheder for at gå i mappen.

Slet først alle de printjobs, der måtte være i kø til printeren under "Printere og scannere". Ligger der fortsat filer i denne mappe, er der en chance for at det er problemet.
Slet alle filerne - det kan du først når printsystemet er stoppet. Så du må starte en kommandoprompt med administrator rettigheder og skrive:

net stop spooler
del C:\Windows\system32\spool\PRINTERS\*.*
net start spooler

Det burde kunne slette filerne.

Og det skal selvfølgelig gøres på alle Windows PC´ere I har.