Avatar billede Ludowich Praktikant
24. marts 2020 - 22:43 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan afinstallerer jeg kali linux og downloader windows?

Det er egentligt bare mit spørgsmål. Ved ikke om det overhovedet er muligt. Hvis det er, er der så nogen der kan hjælpe?
Avatar billede puren Ekspert
25. marts 2020 - 01:43 #1
1. download windows som ISO
2. lav en USB nøgle som windows installer
3. installer windows
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2020 - 11:13 #2
Stort set enig med #1. Men hvorfor ikke lægge windows direkte ind på en USB?
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Avatar billede puren Ekspert
25. marts 2020 - 11:29 #3
#2 fordi det program du linker til virker (i mit perspektiv) nogle gange, så syntes jeg det er letter at have en ISO, ja der er lidt "mere" arbejde i det men løsning der er 100%
https://www.intowindows.com/how-to-install-windows-7vista-from-usb-drive-detailed-100-working-guide/
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2020 - 11:42 #4
Ok, så har vi forskellige erfaringer, Jeg har flere gange lavet en USB fra linket, og det har virket fint, hver gang. :-)
Avatar billede puren Ekspert
25. marts 2020 - 11:49 #5
#4 ja det kan jeg forstå og så geneger det min lever at jeg skal bruge 2 usb penne eller lave 1 nu og 1 igen om en mdr eller noget så skal jeg downloade win 10 2 gang min vej skal jeg kun downloade det 1 gang
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2020 - 12:08 #6
Jeg kan ikke følge dit problem. Man henter værktøjet på en 1 USB, og med det henter man Windows 10, med de nyeste opdateringer, og så kører det bare. De følgende opdateringer går jo bare direkte ind i Windows, fra Microsoft server.
Og vil man også installere Windows 10 på en anden PC, kan man bruge den samme USB.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. marts 2020 - 15:57 #7
Hvis man henter det man kalder til "anden pc" kan filen bruges til både Home og Pro udgaverne. Vælger man at hente en der er tilpasset til den pc men henter på, kan det tænkes men ikke får den fulde pakke.
Kun en ide, ved ikke om det passer:
Har du erfaring med det Valby?
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2020 - 18:16 #8
Nej men jeg tvivler på, at det betyder noget, hvis man vælger en ren installation.
Mon ikke det mere er hvis man opgradere, og der så ligger nogle programmer på computeren i forvejen?