Avatar billede jonpet Seniormester
26. marts 2020 - 01:42 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Hardisk køre Langsomt

Hej.
Jeg har et Problem med min ene Harddisk.
Det er disk D: der køre meget langsomt når jeg skal flytte en lille fil eller
skal omdøbe en mappe, så tager det op til 20-25 sek. hvor min computer går helt i stå
og trykker jeg på noget, så skriver den, Systemet svare ikke, så først efter
de 20 sek, så flytter den filen eller omdøber Mappen,  og computeren køre
igen som den skal. Bruger jeg mit C: drev. til samme opgave, så er der ingen
problemer og filen bliver flyttet eller omdybt med det samme.

- Jeg har en del store spil indstaleret på mit D: Drev, som køre uden problemer.

Håber at der er en der har en løsning på Problemet, da det er rimeligt irriterende
at skulle vente 20-25 sek, for at flytte en lille fil eller omdøbe en Mappe.

System:....
Windows 7 home Premium.
System Type : 64 bit.
Service Pack 1.

PC.

ACPI x64-based PC

Processor : 4 X - Intel (R) Core(TM) i5-3570K CPU 3.40GHz - 4.00 GHz

Skærmkort : NVDIA Geforce GTX 1060. 6GB Rem.

Indstaleret hukommelse 16.0 GB.

skærm : AOC Gaming G2460VQ6 LED-skærm 24", 1ms, 75Hz

Disk Drev.

C  Drev: - Kingston Suv400S37240G ATA Device. - 250 GB. -
- Ledigt plads : 56.5 GB

D. Drev: - Toshiba HDWWD110 ATA Device - 1 TB. -
- Ledigt plads :  247 GB:

Med Venlig Hilsen.
Brian.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. marts 2020 - 06:48 #1
Kunne tyde på din disk ikke har det godt. Har du personlige filer på det ville jeg tage backup af det inden man arbejder videre på den.  Herefter kan man tjekke den for fejl og forsøge at reparere den
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
26. marts 2020 - 11:00 #2
Enig med #1.

Efter backup, så kør åbn en kommandoprompt og skriv chkdsk d: /r

Denne kommando retter de fejl der måtte være på hele disken. Det tager lang tid, så sæt den igang når du ikke skal bruge din PC.
Avatar billede jonpet Seniormester
28. marts 2020 - 02:39 #3
Mange Tak for Svar.
jeg vil prøve at gøre som #2 foreslå, og vender tilbage med om det har virket.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. marts 2020 - 06:42 #4
God ide :-)
Avatar billede jonpet Seniormester
30. april 2020 - 00:42 #5
Hej igen,
Undskylder for at det tog lidt tid før jeg kom med en tilbagemelding.
Jeg prøvede at køre en chkdsk, uden at det hjalp på problemet, men da jeg også have andre problemer med at køre visse spil og programmer, besluttede jeg mig for at sige farvel til mit gode gamle Windows 7,, :) og købe Windows 10.
Og mærkeligt nok så køre min harddisk og extern harddisk hurtigt og uden problemer igen,  Jeg takke mange gange for dem der har prøvet at hjælpe mig,