Avatar billede Nanna Bütikofer Praktikant
26. marts 2020 - 09:21 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

problem med sd kort

Hej, jeg har lige købt et nyt kamera (Canon EOS 2000D) , og nyt sd(PNY) kort selvfølgelig. Det virkede som det skulle første og anden dag, indtil i går aftes, da jeg havde været ude at gå for at tage nogle billeder. og da jeg kommer jeg kan jeg ikke tage billeder fordi, der står: "kort kan ikke tilgås, genindsæt kortet i kameraet eller formater kortet med kameaet". Jeg har prøvet at tage det ud og i igen, men samme tekst popper op?
Kan i hjælpe
Tak på forhånd
Avatar billede INK Ekspert
26. marts 2020 - 10:25 #1
Problemet kan skyldes, at du måske ikke startede med at formatere SD-kortet i kameraet, men blot tog det i brug?
Hvis du har billeder på kortet kan du straks overføre dem til din komputer. Hvis det giver anledning til problemer, må du anvende et "recover" program for at genskabe dem.
Når du har sikret dine billeder skal du formatere kortet i kameraet, så vil det virke igen.
Avatar billede poko1 Ekspert
26. marts 2020 - 12:37 #2
Du har vel ikke fået låst kortet med den lille tap på siden?
https://ibb.co/vsHycGh
Avatar billede poko1 Ekspert
26. marts 2020 - 13:00 #3
#1 Når du sætter et helt nyt SD  og tomt kort i et Canon formaterer det kortet helt automatisk!
jeg har et par stykker.
https://ibb.co/M694B3N
Avatar billede INK Ekspert
26. marts 2020 - 13:40 #4
#3 Det er så ikke min erfaring, men det var også et ældre Canon kamera.
Spændende hvilket svar vi får fra spørgeren.
Avatar billede milter Ekspert
26. marts 2020 - 17:28 #5
#3.
Mener du, at SD-kortet bliver formateret helt automatisk af kameraet uden nogen form for input fra brugeren? Heller ikke jeg har hørt det før.
Avatar billede poko1 Ekspert
26. marts 2020 - 17:33 #6
Ja men dog ikke på min EOS 550D
Her skal du trykke på Menu.
https://ibb.co/QCFCJJK
Avatar billede milter Ekspert
26. marts 2020 - 18:01 #7
Jeg går normalt ikke ind i diskussioner af denne art med andre brugere i dette forum, men på den anden side så skulle vi nødigt vildlede andre læsere :-) Derfor downloadede jeg den danske vejledning til dit EOS 800D, hvor jeg på side otte kan læse følgende:

"Hvis kortet er nyt eller tidligere formateret (initialiseret) af et andet kamera eller en anden computer, skal kortet formateres med dette kamera (s.69)."

I vejledningen på side 69 og efterfølgende skriver Canon det samme.
Avatar billede Marius Persson Praktikant
29. marts 2020 - 15:38 #8
Som de andre i denne tråd også har givet udtryk for, er det vigtigt, at man formatere sit SD-kort hver gang man skifter kamera eller anden form for enhed, hvor SD-kortet skal tilgås. Når du har formateret kortet i kameraet burde det virke; dog skal du være opmærksom på at formatering vil slette alle de i forvejen data, som ligger på kortet. Hvis du har yderligere spørgsmål, skal du være velkommen til at besøge min webside og kontakte mig for mere information: www.mariuspersson.dk