Avatar billede TV47 Seniormester
30. marts 2020 - 12:23 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Gridview og værdi fra valgt række

Hejsa.

Jeg skal kunne vælge en række fra et gridview.
Jeg har en knap jeg selv har lavet ud for rækkerne som skal bruges. Så jeg ønsker ikke at bruge standardfunktionalitet i gridview til at kunne vælge.
Jeg vil gerne, når jeg trykker på rækken kunne få fat i værdien i en bestemt kolonne. Det er første og eneste celle jeg ønsker værdien fra.

Jeg har forsøgt med nedenstående kode, men tilsyneladende har jeg ikke fat i nogen bestemt række, da min session variabel ikke får nogen værdi.

Nogen der kan hjælpe?

protected void GridView1_RowEditing(object sender, GridViewEditEventArgs e)
        {

            Session["Firma"] = GridView1.SelectedRow.Cells[0].Text;
Avatar billede TV47 Seniormester
30. marts 2020 - 12:24 #1
Min asp ser således ud; jeg har det fra noget andet, så måske der er noget galt med det?

<Columns>
            <asp:Templatefield HeaderText="Firma" ControlStyle-Width="100">
                    <ItemTemplate>
                        <asp:Label Text='<%# Eval("Firma") %>' runat="server"/>
                    </ItemTemplate>
                    <EditItemTemplate>
                        <asp:TextBox ID="txtFirma" Text= '<%# Eval("Firma") %>' runat="server" />
                    </EditItemTemplate>
                    <FooterTemplate>
                        <asp:TextBox ID="txtFirmaFooter" ControlStyle-Width="100" runat="server" />
                    </FooterTemplate>
            </asp:Templatefield>
            <asp:Templatefield>
                    <ItemTemplate>
                        <asp:ImageButton ImageUrl="/Images/Edit.png" runat="server" CommandName="Edit" ToolTip="Rediger" Width="20px" Height="20px" />
                        <asp:ImageButton ImageUrl="/Images/Delete.png" runat="server" CommandName="Delete" ToolTip="Slet" Width="20px" Height="20px" />
                    </ItemTemplate>
                    <EditItemTemplate>
                        <asp:ImageButton ImageUrl="/Images/Save.png" runat="server" CommandName="Update" ToolTip="Gem" Width="20px" Height="20px" />
                        <asp:ImageButton ImageUrl="/Images/Cancel.png" runat="server" CommandName="Cancel" ToolTip="Fortryd" Width="20px" Height="20px" />
                    </EditItemTemplate>
                    <FooterTemplate>
                        <asp:ImageButton ImageUrl="/Images/Add.png" runat="server" CommandName="Tilføj" ToolTip="Tilføj" Width="20px" Height="20px" />
                    </FooterTemplate>
            </asp:Templatefield>
        </Columns>
Avatar billede TV47 Seniormester
30. marts 2020 - 14:19 #2
Nå endte med jeg kunne give mit firma label et ID = lblFirma og så kunne jeg fange værdien via en Kontrol.

Iøvrigt var der brug for nedenstående kode:

if (e.CommandName.Equals("Edit"))
{
                int rowIndex = Convert.ToInt32(e.CommandArgument);
                GridViewRow row = GridView1.Rows[rowIndex];
                String firma = (row.FindControl("LblFirma") as Label).Text;
}