Avatar billede Brogaard03 Mester
03. april 2020 - 12:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Cpu overheat

Når jeg er ude på skrivebordet ligger min cpu på 47 grader, men så snart jeg går ind i Modern warfare går min cpu op på 94 grader, og jeg har absolut ingen ide hvorfor. Hvad kan forsage det? Jeg har en i7 9700 og min gpu er 1060 gb, har 16 gb ddr4 2666 MHz ram. Min power supply er ret gammel ved ikke om det har noget at gøre med det.
Avatar billede Slater Ekspert
03. april 2020 - 12:29 #1
Har du selv bygget den, eller hvor er den fra? Og hvor gammel er den? Har problemet altid været der?

Det kan skyldes flere ting. Forkert påsat kølepasta er en af de åbenlyse.
Avatar billede Brogaard03 Mester
03. april 2020 - 12:50 #2
Jeg har haft selve computeren i mange år 5 tror jeg, men har lige opgraderet den her ved julen. Her den sidste uges tid er min cpu begyndt at overheat. Havde ingen problemer før ellers kunne sagtens spille alle spil på lige de settings jeg ville. Den er bygget af en ven som har godt styr på det, og jeg er også lidt bange for, at det har noget at gøre med thermal paste, men har dsv intet herhjemme og ved ikke hvordan man gør.
Avatar billede ErikHg Ekspert
03. april 2020 - 13:12 #3
Her er en vejledning i montering af CPU inkl. påføring af kølepasta.
Udover kølepasta skal anvendes forsigtighed under arbejdet:

https://www.youtube.com/watch?v=JYwHB2P6GmM

Her er et link til hvor kølepasta forhandles:

https://www.coolerkit.dk/shop/koelepasta-268c1.html
Avatar billede Brogaard03 Mester
03. april 2020 - 13:23 #4
Jeg ved ikke om det er det, fordi alle andre spil tager min computer helt fint, men på modern warfare har jeg 100% cpu usage og 3% gpu.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. april 2020 - 11:43 #5
Er ikke gamer men har du forsøgt at geninstallere spillet Modern Warfare. Måske er en fejl grunden til det større cpu forbrug.
Avatar billede Brogaard03 Mester
04. april 2020 - 13:10 #6
Har lige geninstalleret spillet og det virkede, nu kører min cpu på det halve, jeg fik også rengjort hele computeren og der var en fan der var helt støvet til så det var nok også det, men tak for hjælpen!
Avatar billede 220661 Ekspert
04. april 2020 - 13:11 #7
Velbekomme