Avatar billede Claus Wøbbe Juniormester
04. april 2020 - 19:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Internet (ASUS RT-AC66U) pludselig utilgængeligt - men kun på én PC

Et meget mærkeligt problem er opstået for 2 dage siden. Jeg har pludselig mistet Internetadgang på min PC.
Det kræver lidt mere forklaring om mit setup: Jeg modtager Internet ind i huset til et modem/router, hvorfra jeg sender Internet videre med LAN-kabel til mit wi-fi-router (ASUS RT-AC66U). Herfra wi-fi til min repeater (også en ASUS RT-AC66U i Repeater-mode).

Når jeg trækker LAN fra repeateren til min PC, har jeg ingen forbindelse (jeg får ingen IP-adresse selvom repeateren er sat til automatisk at hente IP).
Nu kommer det sjove: hvis jeg nu flytter LAN-kablet over til min laptop (og slår wi-fi fra på den), får jeg fin Internetadgang!

Jeg fatter det ikke!

Nogen idéer?
(Jeg ville gerne vedhæfte et screenshot af resultatet af diagnostic af netværkskort, kørt på PC, men jeg kan vist ikke vedhæfte filer?)
Avatar billede nopsen Ekspert
04. april 2020 - 19:08 #1
du kan bruge denne tjeneste, upload billedet og smid link herinde

https://imgbb.com/
Avatar billede Claus Wøbbe Juniormester
04. april 2020 - 19:10 #2
Ah - super:
Diagnostics:
https://ibb.co/DfCWL1M
Avatar billede Claus Wøbbe Juniormester
06. april 2020 - 19:12 #3
Jeg har prøvet at ping'e begge DNS-servere (min egen wi-fi-router samt udbyderens IP). De svarer ikke!

https://ibb.co/927Qxsg

Nogen tips?
Avatar billede Claus Wøbbe Juniormester
10. april 2020 - 09:48 #4
OK, nu fandt jeg løsningen på mit problem... og jeg må desværre fortælle, at der var tale om en fejl-40!

Jeg havde kort tid forinden installeret programmet "NetLimiter" for at analysere og overvåge min netværkstrafik. Jeg havde leget lidt rundt i programmet men så egentlig lukket det og sikret, at det ikke auto-startede ved boot. Jeg havde dog åbenbart fået aktiveret en form for "blokér al netværkstrafik", som var persistent!

Da jeg afinstallerede programmet, kørte mit LAN fint igen :-)
Avatar billede nopsen Ekspert
10. april 2020 - 17:30 #5
hehe det ka jo ske, godt du fik det løst :-)
go påske