Avatar billede Uvanga Ekspert
05. april 2020 - 11:16 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Mcafee - købt antivirus ikke leveret

For 3 dage siden har jeg på mcafee.com købt Antivirus program LifeSave. Programmet har jeg dog ikke modtaget endnu, hvilket jeg ikke forstår, da de ellers leverer med det samme. Beløbet er reserveret på mit kreditkort, ikke trukket endnu. Mail til Mcafee sales besvares ikke, så jeg vil lige høre om der nogen der har erfaring med køb hos mcafee.com?
Avatar billede 220661 Ekspert
05. april 2020 - 12:11 #1
Kender ikke noget til McAffe andet end at det typisk kommer med en preinstalleret pc man køber. Mange gange sker et køb af software hvor men fra link selv downloader, og så får en mail med licens koden.
Har du ikke modtaget denne kode?
Avatar billede Uvanga Ekspert
05. april 2020 - 14:20 #2
Det er netop sådan det er sket, har netop købt en HP laptop. Her var mcafee preinstalleret. Jeg vælger så at benytte tilbud om køb, udfylder køb med kreditkort oplysninger. Siden har jeg intet hørt! Jeg vil lige give dem en chance i morgen, ellers annullerer jeg købet.
05. april 2020 - 15:06 #3
Så får du ikke noget tilsendt. Softwaren er jo installeret.
Du har forlænget din licens med et år, eller hvor lang tid du nu har betalt for.

Du kan logge ind på din McAfee Konto og se din status.
Du kan sikkert også downloade Softwaren, når du har logget ind på din konto.
Du kan måske også se status i McAfee manageren.

Jeg bruger selv Symantec/Norton. Så jeg har heller ikke helt styr på McAfee.
Men Junior har en HP entry level gamer PC, hvor jeg skal have hevet McAfee af, og have lagt Norton på, da jeg har en flere bruger licens, og har en ubrugt.
Avatar billede Uvanga Ekspert
05. april 2020 - 20:39 #4
ad#3 Ja det kan det være noget om, men et eller andet er der sket, for programmet siger at prøveversion er udløbet, selvom jeg har købt programmet.
Så jeg må nok prøve at kontakte firmaet igen.
Avatar billede Uvanga Ekspert
05. april 2020 - 21:07 #5
Siden sidst har jeg forsket lidt  videre, og kan se at McAfee stadig udfører viruskontrol, og står som aktiv. Selvom der stadig står at kontoen er inaktiv. Ved en yderlige søgning skriver de så at det kan skyldes manglende synkronisering. Det forekommer mig noget kringlet, men jeg ser lige om det arter sig i løbet af et par dage.

PS: Jeg plejer ellers at handle hos e-gear.dk, og har her aldrig oplevet noget bøvl, købte programmer kommer i løbet af minutter. Jeg har ingen relationer til dette firma, kun gode gode erfaringer👍
Avatar billede 220661 Ekspert
06. april 2020 - 06:41 #6
E-Gear har jeg også kun hørt gode erfaringer med. Og tillige gode tilbud.
Avatar billede Uvanga Ekspert
08. april 2020 - 10:51 #7
Ny status: De leverer efter påske(siger de...) Nu må vi se. Men det er en noget langtrukken sag, normalt burde de helt automatisk levere inden for kort tid, minutter, timer endog op til 24 timer. Nu er der foreløbig gået 6 dage 🚲
08. april 2020 - 18:01 #8
@#7.
Ja prøv at vente og se.

Jeg havde forventet at det blot var et abonnement fornyelse.

McAfee, er en af de store og gamle, de snyder dig ikke. Skulle der gå noget galt retter de det ved henvendelse, og så længe de ikke har trukket pengene, så  det jo ikke helt galt.

God Påske til jer alle.
Avatar billede Uvanga Ekspert
10. april 2020 - 14:44 #9
Ny status: Så lykkes det, jeg fik langt om længe fat på en person i support der kunne hjælpe. Så nu kører det ✌️

Problemet var at der var sket en forveksling af e-mail adresser. Men jeg tror nu nok jeg fremover vil holde mig til e-gear 😎
Avatar billede 220661 Ekspert
10. april 2020 - 19:38 #10
#9 Kører du på McAffe nu eller hvilke AV program?
Har lige på andet forum anbefalet køb på E-Gear og vedkommende har påstået han er blevet snydt og licens han har købt er brugt??
Så indtil andet er udtalt vil jeg måske lige holde lidt igen med at anbefale E-Gear
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1032915
Avatar billede Uvanga Ekspert
10. april 2020 - 19:50 #11
#10 Ja nu kører jeg McAfee Livesafe, fungerer ok. Licens købt direkte hos McAfee.
Vedr. e-gear, der må jeg sige at jeg kun har gode erfaringer, har fået det jeg har bestilt. Også fået en god support ved spørgsmål. Så mon ikke den uheldige køber skulle kontakte e-gear, jeg vil mene hvis der sket en fejl, så vil det blive rettet.