Avatar billede 220661 Ekspert
10. april 2020 - 19:14 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

E-Gear

Har deltaget i en tråd i andet forum hvor jeg anbefalede at købe antivirus program gennem E-Gear. Vedkommende spørger valgte mit forslag men blev snydt. Han siger kode blev sendt til forkert person??
Er der nogle her der oplever det samme ved køb derfra?
På forhånd tak 220661
PS har godt nok efter tråden her set på Trustpilot, og det ser ikke for godt ud her efter nytår.
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2020 - 23:37 #1
Jeg hafr et par gange købt hos det firma, Der var noget koks med koden til Kaspersky, men det blev rettet, så det fungerede.
Det er mit instryk, ay firmaet er hæderligt nok, men at de ikke altid har sryr på deres koder. De gør dog straks hvad de kan for at rette op på det, når man gør opværksom på en fejl.
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2020 - 23:44 #2
Ps. Trustpilot, kan man tro på dem? Jeg Peter, Amalie, Henrik mener osv mener!!
Eller Lone, Ulrok, og Mette har oplevet.
Nogle firmaer har gode anmelder, men har de ikke skrevet dem selv?
Avatar billede 220661 Ekspert
11. april 2020 - 08:27 #3
Jeg vil give dig ret i at Trustpilot kan være opdigtede anmeldelser.
Det med at der er rod i deres måde at sælge deres licenser på, det bør de få rettet op på.
Det er jo en pc der formidler salget (formodentligt), og har den ikke styr på hvor koder sendes hen, eller deres database med koder ikke opdateres automatisk ved salg, ja så kan koder der jo er aktiveret hos andre, sendes de forkerte steder hen. Det giver jo på sigt ikke noget godt ry??
Vi har beroliget denne køber med at der formodentligt er sket en fejl.
Problemet er blot han har allerede har købt en ny licens fra Bitdefender direkte, og vil have sine penge retur fra E-Gear. Det synes jeg her i påsken måske lige var en smule overilet. Han har haft en diskussion med chatten på siden. Men dem der sidder der, har jo sikkert ikke bemyndigelse til at tilrette noget som helst. Det skal hørere op i systemet.
Avatar billede Slettet bruger
11. april 2020 - 12:19 #4
Jeg tror på en fejl, men ikke på snyd. Det ville jo være ødelæggende for E-gear, som lever af at sælge licenser.
Hvorfor mistanke om at koden er sendt til en forkert modtager?
Det lyder mærkeligt. Har køberen kommunikeret med E-gear og givet dem mulighed for at rette fejlen inden for rimelig tid?
E-ger skriver:
Vær opmærksom på, at e-Gear.dk i den forbindelse ikke yder en fortrydelsesret på køb af softwarelicenser. Brugeren er forpligtet til selv at downloade en prøveversion hos producenten for at teste softwaren inden et bindende køb af en softwarelicens foretages via e-Gear.dk.
Nu kender jeg jo ikke tids horisonten, men ja, måske har køberen været lidt for hurtig med at afskrive E-gear og kræve sine penge retur?
Avatar billede 220661 Ekspert
11. april 2020 - 13:32 #5
Tror også selv på fejl.
Modtageren af koden kontaktede chatten på E-Gear der skrev den var gået til anden side og så gik han formodentligt i flint.
Nej han har ikke givet E-Gear mulighed for at rette fejlen. De er anmeldt til politiet og har fået en dårlig anmeldelse.
Det var indenfor kort tid han har gjort det. Lidt dumt her hen over påsken synes jeg.
Avatar billede Uvanga Ekspert
11. april 2020 - 14:30 #6
Jeg vil lige give mit besyv med i den tråd. Jeg har selv handlet en del hos e-gear, og altid været tilfreds. Også med deres support. Så fejl kan ske, men direkte svindel, det nægter jeg at tro. Lidt tålmodighed lønner sig, jeg har lige haft en udfordring med McAfee antivirus, hvor levering trak ud. Jeg var ligeledes på vej til bål og brand, men fik det råd her på eksperten at lige tage den lidt med ro, og give det en chance. Det er trods alt udfordrende tider, samt Påske. Og Bingo, i går fik jeg svar fra McAfee support, og problemet blev løst. “Festina Lente” ✅
Avatar billede 220661 Ekspert
11. april 2020 - 14:35 #7
Tak for svar begge to. :-)
Avatar billede Slettet bruger
11. april 2020 - 14:41 #8
Jeg har set anmeldensen på Trust pilot.
Det er selvfølgelig en slem fejl E-gear der har begået, men at melde det til politiet, er ude af proportion og det får han ikke noget ud af.
Det er også tvivlsomt, om han kan kræve pengene tilbage, når det er en fejl, som kan rettes med en ny licens.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. april 2020 - 14:47 #9
#8 Ja det tænker jeg også. Det dumme er jo så også at han direkte gennem Bitdefender har købt de licenser han skal bruge. Ikke smart synes jeg.
Tålmodighed er som regel en dyd for at bruge et ordsprog ;-)
Avatar billede 220661 Ekspert
11. april 2020 - 15:17 #10
Nå jeg tolkede et indlæg forkert.
Han har ikke købt software fra andet sted.
Det var da godt. Så lander han da ikke på to sæt licenser :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
11. april 2020 - 15:21 #11
Lukker den her. Tak for input i tråden
Avatar billede Slettet bruger
11. april 2020 - 15:34 #12
Ok:-)
Avatar billede Uvanga Ekspert
12. april 2020 - 09:20 #13
Modtaget 👌