Avatar billede milter Ekspert
07. april 2020 - 18:40 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Reverse image search

Jeg har gennem flere år brugt TinEye til det, som kaldes "reverse image search"  som en tilføjelse i min Google Chrome sammen med Chromes egen "Søg efter billedet på Google". Det seneste års tid er det, efter min mening, blevet dårligere og dårligere, dvs. jeg får færre og færre resultater, og jeg har ikke fundet nogen bedre erstatning for det. Chromes egen "Søg efter billedet på Google" ser også ud til at være blevet dårligere.

Er der nogen her, som kender til den slags? Og jo, jeg har søgt og søgt på nettet gennem flere måneder. men jeg har endnu ikke fundet noget, der virker så godt som TinEye gjorde indtil for ca., måske godt,  et år siden. Jeg har afinstalleret og geninstalleret TinEye flere gange og prøvet at ændre dets søgekriterier uden virkning.

Er der nogen, som ved, om medier eller andre f.eks. kan forhindre søgninger på billeder på deres websites eller på lignende måde kan forhindre, at f.eks. TinEye gennemsøger deres sider?

Som sagt, jeg har søgt en hel del på nettet, så jeg behøver ikke links til "reverse image search" eller lignende :-)
Avatar billede kurt54 Ekspert
07. april 2020 - 19:55 #1
på russiske yandex.com er der billedsøgning ala google.
Avatar billede milter Ekspert
11. april 2020 - 17:19 #2
Tak for forslaget. Jeg havde faktisk prøvet yandex gennem et stykke tid uden at kunne se den store forskel mellem den og TinEye. Jeg har læst lidt mere om emnet og fundet ud af, at der tilsyneladende er stor forskel på, hvilket område af vores klode man søger på den slags fra. Der findes langt flere billeder i deres søgeresultater fra f.eks. Europa end fra Mellemøsten, og det er billeder fra det område, jeg mest er interesseret i.