Avatar billede huddie Professor
09. april 2020 - 17:38 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Ang. Any Audio Converter

Hej Eksperter,

Jeg har et pludselig opstået problem med programmet Any Audio Converter.
Når jeg vil konvertere et klip kommer denne besked op:

Analyse fejlede. Signature extraction failed: Traceback (most resent call last):

Jeg ved ikke helt hvad der menes. Programmet har jeg opdateret(endda slettet og installeret igen). Så jeg har endda forsøgt at slette nogen af de gamle klip hvis det var fordi det var fyldt op.
Dog er der enkelte klip der går igennem, men hvorfor dem jeg vil bruge ikke virker ved jeg ikke.

Så skyldes det programmet eller klippet i sig selv?
Kan jeg gøre noget for at fikse det?

Det virkede fint i går.

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Huddie
Avatar billede milter Ekspert
09. april 2020 - 17:56 #1
Hvad slags lydfiler drejer det sig om? Hvor ligger de (dvs. på din egen computer, eller ...?)

Og hvad skal lydfilerne konverteres til og hvorfor?
Avatar billede huddie Professor
09. april 2020 - 18:16 #2
YouTube filerne skal konverteres til DVD Pal format.

Nogen af klippene vil den godt tage, men det er så ikke klip jeg skal bruge til noget, men var for at se om den gjorde det med ALLE klip.

Så hvorfor kan nogen klip blive konverteret og andre ikke, det er det der undrer mig.
Avatar billede milter Ekspert
09. april 2020 - 20:42 #3
YouTube er en videotjeneste, og DVD Pal er et videoformat. Any Audio Converter er et program, som konverterer lydformater til andre lydformater, så det er måske ikke det bedste program at benytte, hvis du vil downloade og gemme YouTube-videoer som videofiler.

Er det kun lyden fra YouTube-videoer, du vil downloade og gemme, eller ...?
Avatar billede huddie Professor
09. april 2020 - 21:10 #4
Som navnet antyder, så kan det konvertere YouTube filer til flere forskellige formater.
De seneste dage har jeg uden problemer konverteret en masse klip.
Så hvorfor den pludselig ikke kan mere ved jeg ikke. Det er end ikke hjulpet at jeg har tømt min cookies mappe. Samt tømt mappen for tidligere klip i tilfælde af at det var fordi mappen var fyldt.
Alligevel kan jeg ikke hente filerne ind fra YouTube.
- så derfor kan jeg end ikke konvertere dem til hverken det ene eller andet format.
Avatar billede milter Ekspert
09. april 2020 - 21:18 #5
Mener du programmet "Any Video Converter"?
Avatar billede huddie Professor
09. april 2020 - 23:46 #6
Nej det hedder "Any Audio Converter". Jeg tænker at det startede med at man kun kunne konvertere audio til at starte med, men med tiden har de udviklet programmet til at kunne konvertere til flere forskellige formater.

På sin vis er navnet underordnet, for jeg har for cirka 2 dage siden kunne hente YouTube filer ind i programmet uden problemer. Så det har virket upåklageligt.
Jeg vil bare finde ud af hvorfor jeg i øjeblikket ikke kan hente filer ind som jeg så kan konvertere.
Når jeg henter dem ned fra YouTube, så har jeg endnu ikke konverteret dem, det er først næste trin. Men så længe jeg ikke kan få dem ind fra YouTube, så kan jeg ikke konvertere noget som helst.
Avatar billede Jan Seniormester
10. april 2020 - 10:23 #7
nogle youtube video har lyd i f.eks AAC 320kbps

at konvertere en video med det program, i håbet om at den ripper lyden, er en dårlig ide.

du kan med sikkerhed gamme lyden, med VLC mediaplayer
Avatar billede falster Ekspert
10. april 2020 - 11:39 #8
#5-7: Den skulle være god nok. Citat fra hjemmeside:

Any Audio Converter For Windows
Music Converter + Video Converter + YouTube Downloader

Som andre af disse frewares anvender den open source ffmpeg-framework'et.

I et nyligt spørgsmål har spørger løst problemet ved at "pusle" med det:

https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1032858

Måske kan det inspirere.
Avatar billede milter Ekspert
10. april 2020 - 14:54 #9
Jeg lægger mig halvt ned :-) Any Audio converter kan tilsyneladende også bruges til download af YouTube-videoer og derefter brænde dem til DVD.

Hvis man søger på nettet med ordene Signature extraction failed: Traceback, så støder man på en masse indlæg, som har med fejl i youtube-dl eller youtube-dl.exe at gøre. En søgning med ordene  Signature extraction failed: Traceback youtube-dl .

Begge søgninger giver resultater fra sider om programmering, og der kan jeg ikke være med :-)  Men, nogle af resultaterne tyder dog på, at fejlen kan have noget at gøre med, at softwaren til youtube konstant ændres, og at det er her fejlen opstår.
Avatar billede milter Ekspert
10. april 2020 - 14:58 #10
Rettelse til #9.

"En søgning med ordene Signature extraction failed: Traceback youtube-dl" skulle være:

En søgning med ordene Signature extraction failed: Traceback youtube-dl giver en lidt mere målrettet søgning.
Avatar billede huddie Professor
11. april 2020 - 11:29 #11
Efter at have prøvet mig frem på forskellig vis, så lod det til at den "simpleste" løsning måske lå lige for.
Jeg lukkede helt ned for min PC og da jeg forsøgte dagen efter så virkede det igen, så da jeg ville smede mens jernet var varmt så at sige, så svarer først nu.
Der må have være et andet program eller lignende der har spærret på en eller anden måde. Genstarte var i første omgang ikke nok, den skulle helt ned at vende.
Eller også var det et teknisk problem hos YouTube, der så blev rettet i mens min PC var lukket helt ned natten over(hvad den plejer at være).

Så hvad udløste problemet ved jeg ikke, ej heller om det med at slukke min PC var løsningen kan jeg heller ikke 100% fastslå. Med mindre problemet vender tilbage og jeg prøver den metode næste gang det sker.