Avatar billede Xedmann Juniormester
10. april 2020 - 15:26 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

HJÆLP - Microsoft Teams

Hej til eksperterne!

Håber på hjælp og input i forhold til et spørgsmål i Teams.
Jeg fjernunderviser et hold på 17 elever. Jeg vil rigtig gerne, at alle kan se det jeg tegner på et fysisk white board, i fuld skærm på deres PC.
Ligesom hvis jeg deler min skærm.

Nogen der ved om det kan lade sig gøre i Teams?

Jeg kan ikke bruge det virtuelle white board, da mine frihånds tegneevner og skrift med en mus, ikke ligefrem kommer til at ligne noget der giver mening.
:-D
Avatar billede store-morten Ekspert
10. april 2020 - 15:29 #1
Brug en Tablet eller tegneplade :-)
Avatar billede Xedmann Juniormester
10. april 2020 - 15:33 #2
store-morten - Tablet/tegneplade? Er du sød at uddybe dine tanker, i forhold til hvordan eleverne kan se det i fuldskærm gennem Teams. :-)
Avatar billede store-morten Ekspert
10. april 2020 - 15:38 #3
Ved ikke med fuldskærm :-(

Men vi bruger at dele skærm på en Tablet når vi tester/udvikler en APP.

Tænkte del var nemmere at tegne på en Tablet (Tryk følsom skærm)
Eller en tegneplade til pc.
Avatar billede store-morten Ekspert
10. april 2020 - 15:43 #4
Noget jeg synes er smart, er at man kan logge på Pc. og Tablet samtidig.
Så kan jeg se hvordan det vises, hos de andre på Pcén når Tabletén deles.
Avatar billede Xedmann Juniormester
10. april 2020 - 15:50 #5
Det kan jeg godt se det smarte i. Gør noget af det samme med Teams, hvor jeg logger mig ind som elev, for at se hvordan det ser ud for dem.

Men det jeg har behov for er, at de kan se hvad jeg tegner fysisk på en white board tavle. Det giver mig meget mere fleksibilitet i forhold til at skrive og tegne samtidig.
Teams deler desværre skærmen op i 4 når man er flere på. Så bliver min skærm lidt lille for modtagerne.
Avatar billede store-morten Ekspert
10. april 2020 - 15:57 #6
Jeg kan logge ind på Teams både på pc og tablet som mig selv.
(Man skal huske at slå lyd og mikrofon fra på den ene (rundhyl))

Når jeg deler min tablet, forsvinder 4 delingen og min tablet overtager skærm pladsen.
Avatar billede Xedmann Juniormester
10. april 2020 - 16:37 #8
Nu er jeg med på hvor du vil hen. Det kunne faktisk godt virke det der!
Det skal helt sikkert afprøves. Tak for hjælpen og input. :-)
Avatar billede Xedmann Juniormester
10. april 2020 - 16:38 #9
Jeg vender frygteligt tilbage, hvis ikke det spiller for mig. :-D