Avatar billede mikerojakes Seniormester
12. april 2020 - 14:32 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

glemt adgangskode til gammel computer

Hej

Er der nogen som ved om der findes en metode om hvorvidt man kan omgås en adgangskode på sin gamle computer ALIENWARE M17 og som jeg absolut ikke kan huske - den vil gerne have en usb pind med nulstilling af kode, men sådan én har jeg aldrig fået oprettet så den mulighed har jeg desværre ikke - kan Windows eller Alienware gøre noget for at nulstille adgangskoden?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. april 2020 - 14:43 #1
Avatar billede puren Ekspert
12. april 2020 - 15:14 #2
der er mange måder at komme uden om det problem på...

jeg havde brugt et værktøj til at få aktiveret administrator kontoen
logget ind som administrator
løst problemer som jeg havde med mine normale bruger
log ud som administrator
log in som bruger
deaktiver administrator

værktøjet findes her http://www.chntpw.com/guide/
det siger det også¨kan skifte koden på en bruger men har aldrig fået det til at virke
Avatar billede ErikHg Ekspert
12. april 2020 - 15:29 #3
Måske kan dette løse dit problem:

https://www.youtube.com/watch?v=9xuQWGvcVFc
Avatar billede mikerojakes Seniormester
12. april 2020 - 15:45 #4
SÅ SEJT kendte ikke Lazesoft - men det ser ud til at den også fik slettet alt hvad der var af data og programmer - men jeg kan da i det mindste bruge computeren.

Mange tak
Avatar billede 220661 Ekspert
12. april 2020 - 15:48 #5
Velbekomme
Avatar billede mikerojakes Seniormester
18. december 2020 - 14:34 #6
Hej igen

NYT spørgsmål:  nu er min kones PC pludselig stoppet med at acceptere det log-in
som hun plejer - er det virkeligt muligt, at Windows ikke længere kan godtage det

det er da godtnok underligt - nogen som kender til dette fænomen...

Venligst - Mike
Avatar billede ErikHg Ekspert
18. december 2020 - 16:00 #7
Det er ikke for at kritisere, men det kunne jo være at "Caps Lock" tasten er synderen. Det kommer an på om log in er med store eller små tegn...!
Avatar billede mikerojakes Seniormester
19. december 2020 - 11:15 #8
Hmmm..mange tak / jo selvfoelgelig er der taenkt paa det he he he ......
Avatar billede ErikHg Ekspert
19. december 2020 - 14:39 #9
Du skriver ikke hvilket styresystem der er installeret på din kones computer, men jeg har fundet noget her, hvor deter Windows 7, men der ligger mere på YouTube om dette problem, også omkring Win 10.

Prøv linket herunder:

https://www.youtube.com/watch?v=RCInsJ6BLjY