Avatar billede fransker Novice
14. april 2020 - 11:06 Der er 4 kommentarer

Gør det svært at gemme billeder

Hej CW!

Jeg sidder med et par kunder som gerne vil have at deres billeder på siden ikke kan gemmes ligesom på denne side : https://paulun.dk/ejendomme/villa-1-fam/2770/jacob-appels-alle-10/

Jeg kan ikke se hvad de har gjort. Nogen der har en løsning der kan virke på alle billeder på en hjemmeside?

Mvh,

Frederik Drost
Avatar billede Slater Ekspert
14. april 2020 - 11:20 #1
Generelt vil jeg sige: lad være. Det giver ingen mening. Billeder kan altid gemmes, du gør det kun en smule mere besværligt - og hvorfor dog gøre det? Der er copyright på billederne automatisk, så det vil være ulovligt for andre at stjæle dem - og dem der har tænkt sig at stjæle dem og er ligeglade med loven, kan sagtens omgå det uanset.

Det med at forhindre downloads var noget man forsøgte på tibage i 90'erne, og det var pinligt dengang.

Men hvis du absolut vil gøre det lidt sværere, så kan du bare lægge et lag oven på billedet. Det kan du f.eks. sådan: http://snip.kilolima.dk/#/3pBcOVq

Så kan man ikke bare højreklikke på billedet og vælge gem.
Avatar billede kurt54 Ekspert
14. april 2020 - 15:52 #2
enig med #1

og det eksempel du giver er da heller ikke vellykket med det - I min browser (opera) er det bare at højreklikke og vælg gem som - så er billedet og nogle flere billeder og andet juks gemt.
Avatar billede Jan Seniormester
14. april 2020 - 16:14 #3
billederne ligger jo på klientens computer når man ser billedet.
derfor kan man bare fiske billederne op fra sin browser cache.. ergo...
Avatar billede fransker Novice
15. april 2020 - 11:37 #4
Damn, ok :)

Nu skal jeg bare overbevise mine kunder :) De går ud fra de fleste ikke kan finde ud af mere end at højreklikke og vil gerne kontaktes for brug af billeder.

Tak for svar (Slater især)!