Avatar billede bluelobster Novice
16. april 2020 - 00:27 Der er 2 kommentarer

Koble 2 eksterne Wifi sammen til et lokalnet

Jeg har følgende udfordring:

2 lokationer hvor jeg skal have forskelligt udstyr til at spille sammen. F.eks. IP Cams.

Der er 75 meter mellem, men ikke line of sight (en bygning står i vejen) Formoder ikke at udendørs Wifi antenner kan gøre noget ved det.

2 internetforbindelser på de 2 lokationer. Jeg vil gerne have det til at fungere som et lokalt netværk. Så kamera 192.168.1.10 (på lokaltion 1) kan se kamera 192.168.1.22 på lokation 2.

Muligt?
Avatar billede puren Ekspert
16. april 2020 - 01:53 #1
det er jo ikke out-of-box løsning men omvendt ser ikke nogen stop kloser.

din løsning hedder site-to-site VPN kunne gøres med mikrotik gear hvor bare laver en semi transperrent VPN hvor alt lokalt data fra site A til B og fra B til A routes igennem VPN og alt internet trafik bare smides på nettet.
Avatar billede supportsiden Professor
23. april 2020 - 19:16 #2
Du er nødt til at have forskellige ip ranges på de to sites, ellers kan VPN ikke finde ud af det. Så f.eks 192.168.1.x på det ene og 192.168.2.x på det andet
Site to site VPN er løsningen hvis det skal være billigt. Du skal dog ikke købe de billigste routere på markedet. Det vilvære en fordel hvis de er ens eller samme mærke så er der som regel ikke nogen problemer