Avatar billede Klaus Petersen Praktikant
16. april 2020 - 23:11 Der er 2 kommentarer

Hjælp til skærmdeling

Hej.
Jeg underviser en del ude hos kunder og tilkobler min MacBook til deres skærme via HDMI. Er der en måde hvorpå jeg kan bestemme hvilke dele af skærmen som vises? Vil gerne have mulighed for at tage noter uden at kunderne ser disse.

Mener der findes en funktion til Windows ved at holde Windows tasten +p, men findes denne også til Mac.

Tak for hjælpen på forhånd😊

Hilsen
Klaus
Avatar billede KHN Guru
17. april 2020 - 00:25 #1
Avatar billede KHN Guru
17. april 2020 - 00:40 #2
5 trin til tilslutning af en Mac til en projektor:

Trin 1. Tænd din Mac. Gør dig klar til at projicere alt det indhold, du har brug for.

Trin 2. Sæt projektoren til en elektrisk stikkontakt sokkel og tænde den.

Trin 3. Tilslut videokablet (normalt VGA eller HDMI) af projektoren til Mac'en. For at gøre dette har du sandsynligvis brug for et Mac-adapterkabel.

    Bemærk: Der er mindst fem forskellige Mac-adapterkabler, som varierer afhængigt af computerens videoindgange. Så vær opmærksom, når du vælger en mest passende.

Trin 4. Når Mac og projektoren er tilsluttet, skal du klikke på Apple-menuen i øverste venstre hjørne af din skærm. Og vælg derefter System Preferences fra drop-down menuen.

Trin 5. Vælg symbolet Skærm. Og når vinduet Displays vises, skal du klikke på knappen Detect Displays. På dette tidspunkt, skal din Mac og projektor synkroniseres. Hvis ikke, prøv at følge nedenstående trin:

    ● Klik på Apple-menuen i øverste venstre hjørne af skærmen.

    ● Vælg Systemindstillinger i rullemenuen.

    ● Vælg symbolet Skærm.

    ● Når vinduet Skærme vises, skal du vælge fanen Arrangement i menulinjen.

    ● Marker afkrydsningsfeltet Mirror Displays i det nederste venstre hjørne af vinduet.