Avatar billede Raakjaer Juniormester
17. april 2020 - 09:22 Der er 3 kommentarer

Anskaffelse af ny router + evt. accesspoints

Hej

Jeg har Fibia/Waoo som internetudbyder og anvender deres Icotera modem/router samt deres AirTies. Det har i lang tid fungeret, men de seneste måneder oplever jeg dagligt udfald, flere gange om dagen.
Deres tekniske support er ikke til nogen hjælp.

Derfor søger jeg nu en router, som kan sættes til modemmet (som vist nok skal i bridge mode?). Huset er 1-plans og 170 m2, hvorfor den gerne skal kunne dække dette. Routeren står næsten midt i huset.
Hvis routeren ikke kan dække det hele, hvilke muligheder findes så for access points/mesh netværk, som er gode og lette at sætte op?

Det skal ikke være state of the art, men noget godt hardware til OK priser.

Hvad har I af anbefalinger?

På forhånd tak.
Avatar billede Rune1983 Ekspert
17. april 2020 - 10:25 #1
Er der mulighed for netkabel til de andre access points. Eller skal det helst køre uden (MESH netværk)
Avatar billede Raakjaer Juniormester
17. april 2020 - 11:18 #2
Det skal helst køre uden kabel til eventuelle access points. Allerhelst skal routeren kunne give signal til hele huset, men det er ok med evt 2 AP som mesh-netværk.

Jeg har læst lidt om at Ubiquiti skulle være ret godt (og pebret prismæssigt), men kan ikke gennemskue, hvilken af modellerne der evt. vil gode at anskaffe?
Avatar billede Raakjaer Juniormester
17. april 2020 - 11:53 #3
Rettelse:
Der skal faktisk være minimum 1 AP da en alarmboks skal kobles op via kabel til internettet - der skal altså være mulighed for tilkobling af kabel til AP (at den så går via trådløs til routeren er underordnet).