Avatar billede Btimmer Seniormester
17. april 2020 - 11:37 Der er 4 kommentarer

Privat facebook gruppe

Jeg har oprettet en privat facebook gruppe og er ene administrator.
Nu ønsker jeg at forlade gruppen og kan ikke finde svar på følgende:
1:
Hvad sker der hvis jeg bare melder mig ud, kan andre så fortsætte i gruppen.
Hvem accepterer så nye medlemmer og hvem kan slette indlæg.
2:
Skal jeg skrive en anden som administrator på inden jeg melder mig ud.
Den nye administrator fortsætter vel derfor hvor jeg slap.
Avatar billede stjans Guru
17. april 2020 - 11:49 #1
Du skal udpege en ny admin.

Derefter kan du forlade gruppen.
Avatar billede Btimmer Seniormester
17. april 2020 - 12:04 #2
Hej stjans. Tak for dit svar. Jeg har lige fået meddelt jeg kan forlade gruppen uden at udpege en ny administrator. Herefter kan en person gruppen selv anmelde sig som administrator. ???
Avatar billede Btimmer Seniormester
17. april 2020 - 12:08 #3
Hej igen stjans - måske opfatter jeg nedenstående tekst forkert under bemærk:

Hvis en gruppe har ordstyrere, men ikke administratorer, er det kun en ordstyrer, som kan kræve rollen som administrator. Hvis en gruppe ikke har administratorer eller ordstyrere, kan et gruppemedlem gøre krav på rollen som administrator.
Sådan gør du krav på administratorrollen:
Under dine nyheder skal du klikke på Grupper i menuen til venstre og vælge din gruppe.
Klik på Medlemmer i venstre side.
Klik på ... Mere øverst i gruppen, og vælg Gør mig til administrator.
Klik på OK for at bekræfte.
Bemærk: Der kan kun gøres krav på én administratorplads. Når opretteren har forladt gruppen, kan der ikke tildeles opretterstatus til en administrator eller ordstyrer.
Avatar billede stjans Guru
18. april 2020 - 08:46 #4
Jeg er ikke sikker på, at det faktisk er så nemt.

Jg har for nylig været ude for, at jeg måtte oprette en ny gruppe, da admin var forsvundet, og vi ikke kunne få "ejerskab".

Jeg ville gå den sikre vej: Udpeg en admin - og forlad derefter gruppen, når den nye admin lige har tjekket sin status :-)