Avatar billede Mads32 Ekspert
17. april 2020 - 19:52 Der er 2 kommentarer og
4 løsninger

Start makro når flaneblad åbnes

Kan en makro automatisk startes når man åbner en mappe, enten ved at klikke på fanebladet eller ved at "hoppe til en celle i et faneblad. ???

m v h mads32
Avatar billede store-morten Ekspert
17. april 2020 - 20:34 #1
enten ved at klikke på fanebladet:
Private Sub Worksheet_Activate()
MsgBox "Arket: " & ActiveSheet.Name & " blev aktiveret"
End Sub

hoppe til en celle i et faneblad:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
MsgBox "Celle: " & Target.Address & " blev aktiveret"
End Sub
Avatar billede Mads32 Ekspert
17. april 2020 - 23:36 #2
Hej Store-morten

Tak for dit indlæg.

Det er dejligt at du har et par forslag. Jeg forstår blot ikke hvordan det skal skrives hvis jeg vil åbne faneblad "Tilbud" og aktivere makroen "b_beregn_alle"

Kan du hjælpe mig videre?
Kan jeg have begge dine makroer i samme fil?

m v h mads32
Avatar billede store-morten Ekspert
18. april 2020 - 00:06 #3
Prøv med denne kode på arket Tilbud :

Private Sub Worksheet_Activate()
call b_beregn_alle
End Sub
Avatar billede store-morten Ekspert
18. april 2020 - 00:09 #4
Eller:

Private Sub Worksheet_Activate()

' "Din kode der beregner"

End Sub
Avatar billede store-morten Ekspert
18. april 2020 - 00:12 #5
"Kan jeg have begge dine makroer i samme fil?"

Ja, men du kan kun have en:

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)

End sub
Avatar billede Mads32 Ekspert
20. april 2020 - 17:39 #6
Hej morten

Tak for dine indlæg.
Jeg prøve lidt af hvert, hvilket var OK.
Jeg bandt imidlertid ud af at det ikke var en hensigtsmæssig måde at foretage beregningerne på, så jeg lavede en anden opstilling alle beregninger sker på celler der er beregnede inden. Ikke som jeg havde gjort lavede nogle beregninger der var afhængige af at beregningerne brugte værdier fra celler der blev beregnet senere under beregnings-gennemløbet.

Endnu en gang tak.  Jeg markerer alle indslag som løsning, idet jeg kan anvende en del i andre sammenhænge

m v  h mads32