22. april 2020 - 00:50 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Windows 10.Luk ind i bios,uden om windows 10 hjælpeprogram!

Min søn har foræret mig en nyere Asus laptop med Windows 10 styresystem!
Inden jeg kan nyinstallere Windows på laptopen,ønsker min søn nogle gamle billeder fra  Windows,som han ønsker overført til en USB-stick eller lignende.

Windows 10 (booster) lukker ikke ind på den normale måde,så jeg kan overføre billederne til USB-stikket.Jeg kommer ind i Windows 10 hjælpeprogram,MEN KAN IKKE SOM I GAMLE DAGE KOMME I FEJLSIKKER TILSTAND!
Min søn har også forsøgt ,at lukke ind i fejlsikker tilstand,så billederne kan overføres uden om "normal" Windows!

Er der en som kan hjælpe !Ikke på teknisk pc-sprog!Bare som i gamle dage:"Du trykker på F osv.".

På forhånd tak!
Bjarne Petersen
Avatar billede poko1 Ekspert
22. april 2020 - 06:04 #1
Sådan kommer du fejlsikker tilstand,
Her er en mulighed, Som er Microsofts nye løsning som bruges i stedet for F8. fejlsikret start!
Forudsætning du kan se den animerede cirkel når den starter?
Tænd for Pc’en og så snart du ser den animerede cirkel, skal du slukke Pc’en ved at holde power inde til den slukker.

Dette gentager du 3 gange, eller indtil den skriver Windows gøres klar! ETZ.
Nu skulle du få muligheden at kunne starte en reparation gå tilbage til tidligere eller vælge fejlsikret tilstand.
Det ser sådan ud!
https://ibb.co/9g87tZb
Avatar billede 220661 Ekspert
22. april 2020 - 08:05 #2
Der er ud fra Microsoft 3 metoder at komme i fejlsikret på.
Poko viser den der hedder "sort skærm"
I linket beskrives alle 3 måder.
https://support.microsoft.com/da-dk/help/12376/windows-10-start-your-pc-in-safe-mode.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. april 2020 - 08:08 #3
En anden ting. Hvilke billeder skulle ligge i BIOS?
Billeder her kan vel ikke ages ud med mindre man tager screenshot af dem??
Avatar billede Mikael Ekspert
22. april 2020 - 08:16 #4
MÅSKE misforstår jeg problemet ?? ;)

Men nu opstår problemet vel ikke FORDI, du har USB stikken sidende i computeren allerede NÅR computeren startes/genstartes ??

Hvis det er tilfældet, så vent med at sætte den USB stik i computeren, indtil den er helt genstartet.;)
Avatar billede poko1 Ekspert
22. april 2020 - 09:17 #5
Citat: Windows 10 (booster) lukker ikke ind på den normale måde
Jeg går ud fra at du mener Booter ikke op?
Der for min vejledning!
Hvis du ellers kan åbne Windows10 er der flere måder at overtage ejerskabet af Computeren!
Avatar billede 220661 Ekspert
22. april 2020 - 09:58 #6
#5 Ja der jo nok nogle sprogforviklinger i den overskrift og måske også i spørgsmålet.:-)

#0 Er Windows helt død så den heller ikke kan køre fejlsikret, så er der kun muligheden med at boote på en usb stik med et medie der er ligeglad med hvad der ligger på harddisken af styresystem, eller putte disken over i en stationær/harddisk kabinet, og få filerne ud den vej. Men prøv dig frem. Det nemmeste er hvis du kommer igennem på fejlsikret tilstand :-)
22. april 2020 - 15:08 #7
Jeg vil først sige tak for svarene!
-Jeg vil forsøge at gøre problemet mere klart og derved forståelig!

UDEN,    ISAT  USB-STICK!

Jeg trykker på start>
>starter STRAKS op i Windows 10s "hjælpeprogram"!
(Windows 10 starter IKKE op i NORMAL tilstand-er crashed,tror jeg det hedder)!
Min søn ønsker nogle billeder overført til et USB-stick,MEN JEG KAN IKKE BETJENE WINDOWS 10 i "hjælpeprogrammet"!
Kan jeg komme i fejlsikker tilstand,så jeg kan betjene Windows 10????
På forhånd tak!
Avatar billede poko1 Ekspert
22. april 2020 - 15:40 #8
Har du prøvet mit forslag i Svar #1?
Ellers skal du hente Windows10 ned på et USB Stik. og prøve at reparere fra denne-
https://ibb.co/pZfHQbt
Her kan du Downloade Win10
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Vælg Download wærktøjet nu
USB Skal være på 8GB eller større
Avatar billede poko1 Ekspert
22. april 2020 - 15:44 #9
Hvis dette ikke virker kan du fra samme sted vælge at reparere Windows
https://ibb.co/yh3bqvR
Du kan her vælge bevar alt
Avatar billede poko1 Ekspert
22. april 2020 - 16:11 #10
Glem #9 Det er kun på en Pc der kører!
Jeg går ud fra at når det er en nyere Cmputer så kører den EFI / UEFI
og skal ved ny installation køres derfra
https://ibb.co/rdwn396
Avatar billede 220661 Ekspert
22. april 2020 - 16:57 #11
Hvad ser du på skærmen når du siger "hjælpeprogram"?
Er det noget der ligner dette? https://support.hp.com/doc-images/414/c06146159.jpg
Avatar billede poko1 Ekspert
22. april 2020 - 17:52 #12
Der skal stå Tryk på ESC det er jo en ASUS
https://ibb.co/rdwn396
Og hvis du kommer så vidt Skulle du også få mulighed for at gemme dine Programmer og Filer Du får så en Windows. old
Avatar billede kurt54 Ekspert
22. april 2020 - 21:16 #13
Det første med at få billederne ud -boot på en linux live  CD/DVD (som kan være en usbstik) -eller på Hirens Boot cd/dvd som kan være en usbstik.  Eller lav en windows to  go - Disk dvs en windows som affvikles på en usb-stik - eller en usb-harddisk. Og vær opmærksom på om det er uefi (nyerer) eller MBR (ældre) - på nogle PCere kan det skiftes i BIOS - men nogle nyerer kun er til uefi - og de helt gamle kun til MBR.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. april 2020 - 21:25 #14
#13 Jeg er enig.
Ville til enhver tid prøve at hente private filer ud før noget andet blev prøvet.
Avatar billede Hansemand Praktikant
22. august 2020 - 17:00 #15
Avatar billede 220661 Ekspert
22. august 2020 - 19:16 #16
#15 Det foreslog jeg i #2. Tror næppe tråden her er relevant mere da spøeger ikke melder tilbage mere. Tråd overvåges ikke mere herfra.