Avatar billede Peter Forsker
22. april 2020 - 16:34 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Knap til at nulstille / slette indhold i celler

Hej, jeg har fået lavet mig et aflæsningsskema til træpiller, el i huset, og el fra bimåler i værksted, hvor jeg har nogle ark, hvor der står Jan. Feb. marts. osv til Dec.
I hver ark har jeg cellerne D9 til D39, F9 til F39 og I9 til I39
Jeg vil gerne i "stamdata" arket have en knap hvor jeg kan nulstille eller slette alle tal i ovenstående celler når året er omme, så jeg kan starte forfra med et nyt år.
Kan det lade sig gøre ?
Jeg har intet, som i ingen forstand på vga eller hvad den kodning hedder i excel

Hvis i vil hjælpe mig vil det være super dejligt.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. april 2020 - 17:46 #1
Kunne du ikke bare bruge din standard skabelon  hvor du overfører data fra 31-12 til det nye  år og vælger gem som det nye år, og så begynder indtastning?
Disse data kunne måske overføres med copy/paste til grund skabelonen?
Jeg har selv et el regnskab til min varmepumpe jeg gør det på den måde.
Tror ikke du kan slette felter uden vba kodning.
Avatar billede Peter Forsker
22. april 2020 - 18:06 #2
Tak 220661
Det kan du have helt ret i, så har jeg jo også dataerne fra de forgående år
Avatar billede 220661 Ekspert
22. april 2020 - 18:09 #3
Lige præsis :-)