Avatar billede Mad Mester
26. april 2020 - 12:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Udviklingsmiljø to skærme programmering. (Hjælp til køb)

Hej jeg har et spørgsmål der lyder således:

Jeg er i gang med at lære C# og andre programmeringsprog.

Nu er jeg kommet dertil hvor jeg er begyndt og studere/skrive kode, der er over 100 linjer, for at få et bedre overblik, vil jeg gerne ud og købe ny skærm + computer. (Udvikler nu på en bærbar 15")

Jeg har på teknologisk instituts hjemmeside under C#, set en video hvor der bruges to skærme når der udvikles.

Nu har jeg brug for hjælp til og få sat et lignende setup op.

link til videoen: https://vimeo.com/332159466.

Er der nogen der ved om de to skærme kører på to forskellige computere, eller på samme computer, og eventuelt hvordan det er sat op.

Også et link til en hjemmeside hvor jeg hurtigt og billigt kan købe de ting jeg skal bruge, nu tænker jeg på computer, skærme og eventuelt kabler.

Til sidst og ikke mindst, hvis nogen kan svare mig på hvorfor de overhovedet bruger to skærme?.

På forhånd tak, håber der er nogen der kan hjælpe, for der skal ske noget nu!
Avatar billede Slater Ekspert
26. april 2020 - 13:07 #1
Det er meget, meget simpelt. Du køber en ekstra skærm, du sætter den til din laptop - nu har du to skærme. Så kan du flytte nogle af vinduerne over på den anden skærm, så du kan se flere ting samtidig, uden at skulle alt+tabbe mellem dem.

Det er virkelig alt der er til det. Hvad du flytter over på den anden skærm er helt op til dig, og kommer an på hvad du udvikler. Er det f.eks. til web, giver det ofte mening at have din kode editor på den ene skærm og browser på den anden. Men andre foretrækker at have devtools på den anden skærm i stedet. Det er helt op til egen smag.
Avatar billede Slater Ekspert
26. april 2020 - 13:16 #2
Og med hensyn til hvad du skal købe, er det fuldstændig umuligt at svare dig på, når du ingen krav stiller. Vi kan højst henvise dig til at du kan finde udstyret på f.eks. pricerunner.dk

Du har allerede en laptop. Hvorfor vil du have ny? Hvad er der galt med den? Hvilken slags skærm leder du efter?

Hvis du overhovedet ingen krav har, så er det jo virkelig bare at gå i Elgiganten/Power og købe det første og bedste, eller finde den billigste model på Pricerunner. Gode råd kræver at du har nogle idéer om størrelse, type, budget, osv.
Avatar billede Mad Mester
26. april 2020 - 13:20 #3
Du er for sej, det er lige hvad jeg selv sad og tænkte på, Jeg godtager hermed dit svar, for at være en løsning på mit problem.

Tusind tak for svar.
Avatar billede Slater Ekspert
26. april 2020 - 13:27 #4
Hvis du er nysgerrig, er dette hvad jeg sidder og arbejder ved under Corona-hjemmearbejdet. Har fundet det gamle, kasserede udstyr frem fra gemmerne og sat det op på mit køkkenbord. Det er en ældgammel 22" Samsung-skærm sat til min 15" Ubuntu laptop, og det fungerer ganske glimrende.

https://kilolima.dk/showcase/corona-workplace.jpg

På kontoret har jeg en 28" 4K skærm i stedet, men udstyret behøver så absolut ikke være noget særligt til udvikling.
Avatar billede kurt54 Ekspert
26. april 2020 - 13:28 #5
For overblik over kode linjer kan den ekstra skærm  bruges i portræt mode fremfor landskab - dvs på højkant. TV kan også bruges som skærme - de har ofte både vga og hdmi indgang. Blev overrasket da et gammelt analogt fjernsyn lige skulle prøves på den måde som TV var billedet elendig som PC skærm forbavsende godt -sideforholdet 16:10 (1680*1050)  ligner dog også mere PC end TV der jo typisk er 16:9. Så genbrugspladsen må vente lidt mere på den skærm.
Avatar billede Mad Mester
26. april 2020 - 13:35 #6
Det hjalp mig og sparede mig for en hel del penge, endnu en gang tak for de gode råd.