Avatar billede greenberrydk Praktikant
28. april 2020 - 16:50 Der er 6 kommentarer

Stofa fiberboks + TP Link RE450 WIFI range Extender

Hej hej,

Jeg har et stort problem og kan ikke rigtig komme i gang med at forstå opsætning af TP link wifi forstærker.
Vi har et hus på 150kvm, og er rigtig træt af stofas døde wifi punkter, derfor fik jeg at vide af en kammerat det ville være klogt med en wifi forstærker, men kan sku ikke rigtig hitte ud af det eller om det overhovedet kan lade sig gøre at koble den her forsrstærker sammen med stofas fiberboks... Så derfor leder jeg panisk efter svar eller håber i kan hjælpe mig.

So, what to do ?

jeg har prøvet at sætte et lan kabel til tp link fra fiberboksen, men kunne ikk rigtig få noget signal. Har også prøvet at sætte lan kabel fra tp link til pcen og sætte den op på den måde. og på mystisk vis har det også lykkedes mig at komme ind i noget opstæning, men hver gang er jeg meget usikker på om det er rigtigt det jeg gør...

håber i kan give min en trin for trin løsning på hva jeg præcis skal gøre....meningen er bare at tp link skal sætte op så wifi bliver bedre over hele huset, tak indtil videre.

mvh Dennis
Avatar billede INK Ekspert
28. april 2020 - 19:36 #1
TP-links hjemmeside har videoer, der forklarer hvordan.

Først sætter du den i en stikkontakt tæt på routeren og trykker på WPS knappen på routeren og tilsvarende knap på extenderen. Nu forbinder den så til routeren.
Derefter flytter du så extenderen til et position i huset midt mellem routeren og de yderpunkter hvor du ønsker et WiFi signal.
https://www.tp-link.com/dk/support/download/re450/
Avatar billede greenberrydk Praktikant
28. april 2020 - 20:23 #2
Hej igen. Tak for dit svar. Men jeg har ingen router, jeg har en fibernet boks på væggen og den har ikke wps knap eller hvad det nu hedder. Håber på at kunne tilslutter WiFi forstærker til netop fiberboksen men det er noget forvirrende når det er rimelig nyt for mig med sådan en. Første gang jeg prøver det.
Avatar billede falster Ekspert
28. april 2020 - 20:47 #3
Prøv denne fremgangsmåde, der bruger den metode, du er inde på, hvor extenderen er forbundet med et kabel til pc'en:

https://www.pdfmanualer.dk/tp-link/re450/manual
Avatar billede Uvanga Ekspert
28. april 2020 - 21:32 #4
Avatar billede greenberrydk Praktikant
28. april 2020 - 21:47 #5
Hej. Tak for svar, men jeg har som sagt ikke en router, men en fibernet boks på væggen, denne boks med indbygget wifi har ikke wps knappen. Jeg har ikke en trådløs router. 👍
Avatar billede falster Ekspert
28. april 2020 - 23:16 #6
Fremgangsmåden i #3 kræver ikke en wps knap. Kun pc, extender og kabel.