Avatar billede Jensen Juniormester
30. april 2020 - 16:08 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Tilføj ny data fra csv til tabel

Jeg modtager dagligt en csv fil, som jeg gerne vil tilføje til en tabel. Det er let nok første gang, når jeg importere via en query. Men når der kommer en ny fil dagen efter, så erstattes data med data fra den nye fil. Filnavnet hedder altid det sammen, og kan ikke ændres. Dvs. jeg overskiver samme fil hver dag.

Har forsøgt med en ny query, som tilføjer (append query) til tabel, men den erstatter stadig.

Nogle forslag?
Avatar billede Jan K Ekspert
30. april 2020 - 17:24 #1
Kan du ikke importere til et andet ark og så flytte det over, evt ved hjælp af en makro.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
30. april 2020 - 18:31 #2
Alternativt er det meget nemt, hvis du har adgang til Power Query og du kan gemme csv-filerne i én og samme folder.
Avatar billede Jensen Juniormester
01. maj 2020 - 08:23 #3
Jeg har forsøgt med Power query, men udfordringen er at datafil navnet er det samme hver dag. Så data opdateres blot og tilføjes ikke
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
01. maj 2020 - 09:48 #4
Har du ikke mulighed for at tilføje datoen til filnavnet inden du gemmer i csv folder?
Avatar billede Jensen Juniormester
01. maj 2020 - 10:59 #5
Nej, for filen ligges automatisk på OneDrive, så opdateringen også kan ske i mit fravær
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
01. maj 2020 - 11:22 #6
Avatar billede Jensen Juniormester
06. maj 2020 - 10:07 #7
Jeg fandt via xl-Enthusiast denne løsning, som virker, hvor filnavn rettes til med dato.

https://powerusers.microsoft.com/t5/General-Power-Automate/Manipulate-filename-from-email-attachment/td-p/79663