Avatar billede rabpitg Juniormester
02. maj 2020 - 09:53 Der er 4 kommentarer

Tjek af plagiat

Hej. Er der nogle der har nogle fif til hvordan man tjekker sine opgaver for plagiat? Gerne gratis produkter. Jeg skriver i word.
Avatar billede rabpitg Juniormester
02. maj 2020 - 09:53 #1
Gerne så man kan se plagiatgraden i %
Avatar billede Jan Seniormester
02. maj 2020 - 11:31 #2
Dem som checker for plagiat har en stor database som har kostet statskassen mange millioner at samle.

Hvis du har stjålet og ønsker at se i hvor høj grad du bliver fanget, render du panden mod en mur: du har ikke investeret i flere millioner publikationer som er i en søgbar database: det findes ikke gratis, og du kan skyde en hvid pind efter at se om din opgave er plagiat.

Det ved du kun selv..
Avatar billede Jan K Ekspert
02. maj 2020 - 11:36 #3
Skriv altid kildehenvisninger. Så kan du ikke amklages for plagiat; har du til gengæld for mange, kan man nok hævde, at du ikke har arbejdet selvstændigt.
Avatar billede Shahed Ali Praktikant
03. maj 2021 - 12:54 #4
Der er forskellige mennesker i denne verden som tror på forskellige ting. Når man hører ordet tro, tænker man på forskellige ting, men mest religion. Hvad er tro egentlige, og hvilken tro er den rigtige? Der er ikke præcise svar på hvilke er rigtige tro, men mange mener at tro er forbundet med religion fx ved at sige at man tror på gud. Der er mange forskellige slags religioner fx buddhisme, hinduisme, islam, kristendommen, jødedommen og de har alle forskellige måder, og ting at tro på. Jeg er selv muslim, så jeg ved lidt hvordan det er at have en anden religion end andre. De troende muslimer beder fem gange om dagen, de troende kristne går i kirken hver søndag.
Man kan også tro på stjernetegn, healing, planter og meget mere, men tro er meget mere end bare religion.
Mange troende accepterer ikke andres meninger. Jeg mener at folk har brug for at tro på noget, det gør livet lidt lettere at forstår, hvis du tror på noget så skal alt nok gå, så kan livet være lidt nemmere. Jeg synes at alle har ret til at tro på det som de selv vil have. Folk går lidt for meget op i, at nu skal jeg bede nu skal jeg meditere, der er mange der næsten ikke har noget andet i livet end tro. Vores dagligdag er rettet efter tro, det er på en måde godt og skidt. Der er mange gode fx moses og de 10 bud, at man ikke må stjæle eller begå drab og mange flere ting. Der er mange skidt ting som kan fx være Jehovas vidner, som lader folk dø på hospitalet, bare fordi de mener eller tror at man ikke må få blod fra andre, så man dør af blodmangel, men det er jo deres tro. Jeg mener at der er mange gode budskaber i kristendommen som er en af de meste udbredte religioner, men der er jo ikke så mange som tror på det mere, hvorimod Islam, som er en meget udbredt religion, som er mere troende. I gamle dage hvis man gik imod kirken blev man halshugget, der er mange ældre og unge som ikke tror på noget længere og det er helt i orden synes jeg, fordi man skal jo acceptere andres mening altid. Min mening er, at man bestemmer selv hvad det er man vil tro på, lige meget om man vil tro på religion eller videnskab det fuldstændig ligegyldig, fordi sårn er man når man er et menneske. Religion er blevet til noget man kæmper imod, bare fordi man ikke har den samme religion, det føler jeg ikke helt er rigtige ting at gøre. Rigtige mange mennesker har det på denne måde, hvilke lande man kommer fra, at der er mange der generaliserer, om at alle andre fra vesten fx er kriminelle også selve terrorister. Der er mange mennesker som tænker på at alle terrorrister som kommer fra vesten, kan være kriminelle og det irriterer mig helt vildt. Hvorfor har mennesket behov for religion? Religion er afgørende for, at samfund kan opstå samtidig, kan religion og religiøse oplevelser hjælpe os mennesker med at finde en identitet i forhold til samfundets normer og idealer og dermed finde vores plads i gruppen, hvilket er vigtigt for sociale dyr som os mennesker. Og fordi vi er magtesløse, uvidende og skal kompensere for, at vi intet har opnået, er nogle af svarene. Der er mindst tre gode grunde til at være troende. Det handler om æstetik, etik og metafysik. Hvorfor mennesker generelt have brug for at tro på noget i sit liv? Tro kan give mening og fred i livet med en kræftsygdom. Sygdommen, men derimod en måde at leve med det, der netop ikke kan kontrolleres. De fleste troende mener ikke, at deres tro ændrer sygdommen, men derimod at troen giver mening, formål og fred i livet med sygdommen. Der er mange grund til at mennesker har bruge for noget at tro på. Fx denne gang hvor jeg havde virkelige brug for at tro på, at gud kunne hjælpe mig. Det var der hvor jeg blev mobbet i Skagen skole, som var min skole før. Jeg blev mobbet i denne skole siden 5. klasse og ingen af lærerne i skolen kunne gøre noget. De sagde altid vi gøre hvad vi kan for at hjælpe dig, men i virkeligheden gjord de intet. Der var mange grund til at jeg flyttet skolen i 9. klasse år, men en af grunde var mobning som var alt for meget af og min karakter som var virkelige skidt, fordi jeg ikke engang kunne fokusere på noget som helst på grund af mobning hele tiden, så besluttet jeg mig for at skifte skole og nu er jeg her, står der stadig og ingen kan gøre mig noget som helst. De mobbet mig altid bare fordi jeg er muslim. Det synes jeg ikke helt var i orden, men prøvet alt hvad jeg kunne for at får det bedre og her er jeg nu, har det så perfekt som et normalt menneske ønsker sig.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester