Avatar billede EveryMA Mester
03. maj 2020 - 15:06 Der er 6 kommentarer

iCloud opdaterer ikke

Hej

Jeg har en iPhone 11 og jeg har sat den til automatisk at overføre fra telefon til iCloud. Men når jeg filmer / tager billeder med min telefon, så går der lang tid før jeg kan se dem på computeren gennem iCloud. Er der nogen, som har en idé om hvorfor ?

Indstilliner > Brugerkonto > iCloud > Fotos > iCloud-Fotos er slået til
Optimer iPhone-lagring
Overfør til Min fotostream

Det er proceduren ifølge Google. Men det virker ikke. Det er først i morgen at jeg kan se ting som jeg har taget billeder af i dag.
Avatar billede INK Ekspert
03. maj 2020 - 16:50 #1
Du har formentlig ikke slået mobildata til for overførsel af billeder. Derfor overføres de kun, når du er tilsluttet dit wifi og telefonen er til opladning.

Gå i indstillinger under Fotos og kik på punktet Mobildata herunder. Her kan du slå brug af mobildata for fotos til/fra.
Avatar billede EveryMA Mester
03. maj 2020 - 17:24 #2
Det er en myte, at det med WiFi+opladning er en ting.

Det samme sagde den som sikkerhedskopiering. Jeg har lige haft den i opladeren på WiFi, men intet er overført.

I øvrigt er mobildata for fotos slået til. Og jeg har lige tjekket iCloud. Den har ikke registreret noget som helst fra i dag.
Avatar billede INK Ekspert
03. maj 2020 - 17:52 #3
Har du logget på iCloud i en browser? Er der ingenting overført her?
Avatar billede EveryMA Mester
03. maj 2020 - 18:15 #4
Præcis. Jeg logger ind med Google Chrome på computeren.
Avatar billede INK Ekspert
03. maj 2020 - 19:00 #5
Det sidste jeg kan foreslå er at logge ud af iCloud på telefonen, og så logge ind igen.
Du har selvfølgelig allerede forsøgt at genstarte telefonen, altså lukke helt ned og så tænde igen.
Avatar billede EveryMA Mester
03. maj 2020 - 20:11 #6
Ja. Tændt og slukket. Logget ind og ud af iCloud...

Der er tale om en video på 30 minutter. Ved ikke om størrelsen har noget at sige. Har forsøgt med et iCloud-link her 10 timer efter videoen er taget, men der står stadig 'kom snart tilbage... du overfører en del video'

og når jeg tilkobler telefonen til computeren, kan jeg se ikke se videoen i mappen