Avatar billede Hahenrika Praktikant
03. maj 2020 - 17:57 Der er 7 kommentarer

Forsvundet word dokument

Hej :-)

Jeg har siddet i weekenden og skrevet på en stor opgave. Jeg havde hentet opgaven gennem Microsoft Edge i min outlook mail. Jeg har skrevet videre på denne opgave og trykket på "gem" en del.
Efterfølgende kan jeg ikke finde filen. Har gennemrodet mine dokumenter, desværre uden held.
Onedrive har været nede imens jeg har skrevet opgaven, men jeg havde ikke valgt at gemme den i Onedrive, men jeg ved ikke om dette har en betydning i dette tilfælde?

Håber der sidder nogle geniale mennesker derude som måske kan hjælpe mig og spare mig for nogle søvnløse nætter?

Mvh. Henrik
Avatar billede INK Ekspert
03. maj 2020 - 18:00 #1
Kender du fil-navnet, kan du jo foretage en søgning på hele c-drevet.
Har du checket om du evt. har savet tilbage til din mailkonto?
Avatar billede Hahenrika Praktikant
03. maj 2020 - 18:06 #2
Jeg kan desværre ikke finde "c-drevet" - jeg er ikke så IT-kyndig desværre. Men det er ikke gemt i min mail.
Avatar billede INK Ekspert
03. maj 2020 - 19:03 #3
Gå i stifinder: Denne PC, her finder du så listen over drev. Der skulle gerne være et drev benævnt c: Her søger du efter tilnavnet. Hvis du har et D: drev, kan data selvfølgelig også være gemt her.
Avatar billede kurtba Ekspert
03. maj 2020 - 22:02 #4
Det ink skriver om din mail er nok, om du åbnede dokumentet direkte fra din mail og så trykkede på gem der.
Så sker der desværre det, at det ser ud som om, at dokumentet gemmes, men det gør det rent faktisk ikke, da man ikke kan gemme i et dokument, som er vedhæftet en mail.
Et dokument som er vedhæftet en mail, skal først gemmes et andet sted - f.eks. i dokumenter mappen. Herefter åbner man så dokumentet fra dokumenter mappen, og så vil alt der gemmes også blive gemt.
Ud fra din beskrivelse lyder det desværre som om, at du har forsøgt at gemme alle dine skriverier i et dokument, som var vedhæftet en mail, uden at gemme det lokalt først, og så er alle ændringer desværre gået tabt.
Nu lavede jeg lige en test, og hvis jeg vedhæfter et worddokument og sender til mig selv og så åbner det fra mailen og trykker gem, så kommer der faktisk en boks frem, som spørger hvor jeg vil gemme det, så det med at gemme direkte i det vedhæftede er åbenbart ikke noget der sker altid.
Så prøv at åbne dokumentet igen fra mailen (hvis ikke du allerede har fundet det via inks vejledning om søgning på cdrevet) og tryk på gem. Så kan du se hvor den vil gemme det. Men jeg tænker også på, om du kan have gemt det korrekt og have lukket det og så efterfølgende åbner det vedhæftede fra din mail igen, i stedet for at åbne det fra det sted på harddisken, hvor du har gemt det.
Forvirrende? ja, men der er nogle spørgsmål om din fremgangsmåde, som svæver lidt i luften.
Er det windows 10, hvilken word version?
I nogle af de nyere word versioner kan man bare højreklikke på genvejen til word, så kan man se og åbne de sidste mange dokumenter, som man har arbejdet på.
Man vil også kunne se de sidst åbnede dokumenter, hvis man inde i word trykker på åben.
Så der burde du faktisk kunne finde dit dokument, med mindre du ikke har fået gemt det rigtigt, som jeg antyder i starten.
Avatar billede poko1 Ekspert
04. maj 2020 - 07:43 #5
Hvis du vil søge på hele Pc: Åbn stifinderen og vælg denne Pc:, Skriv ,Doc i søgefeltet Tryk på søgeluppen Det hjælper at have Søgeruden aktiv så du kan se eksempel når du markerer et Dokument!
https://ibb.co/HrLTxP1
Avatar billede Slettet bruger
06. maj 2020 - 14:55 #6
når du åbner word, og klikker på "filer" vil den som regel vise dig de sidste 10 åbnede word-dokumenter under "seneste" - der bør du kunne se dit dokument - åbn det og gem det et andet sted (eller kig på placeringen af det)
Avatar billede kurtba Ekspert
06. maj 2020 - 22:31 #7
Jeg tror, at han har fået Corona, siden han ikke kommenterer på de forslag, som han har fået.