Avatar billede Mads Koch Praktikant
03. maj 2020 - 23:56 Der er 2 kommentarer

Kølersystem slukker ikke

hej
min to år gamle Asus bærbar`s kølesystem slukker ikke. den har et par få skrammer og jeg har før haft problemer med, at computeren blev for varm, men efter jeg tabte den fra en halv meters højde, kører kølersystemet uafbrudt når computeren er tændt.
så mit spørgmål er: er der der noget jeg kan gøre ved det eller skal jeg have den til reparation?

tak på forhånd.
Avatar billede claes57 Ekspert
04. maj 2020 - 08:28 #1
Mit umiddelbare gæt er, at cpu-køler ikke længere sidder korrekt, og derfor ikke registrere varme korrekt. Den bør afmonteres, renses for gammel kølepasta, ny kølepasta indkøbes og smøres på, og montering og test.
Avatar billede ErikHg Ekspert
04. maj 2020 - 09:56 #2
Hvis ikke du er så erfaren på området, kan det blive temmelig bekosteligt selv at foretage operationen. Da der er tale om en bærbar der er væsentlig mere kompakt end en stationær, er der ikke maget plads, og komponenterne er i mange tilfælde svært tilgængelig. Det er blot en oplysning!