Avatar billede Word Praktikant
04. maj 2020 - 21:16 Der er 1 kommentar

Stort Word problem

Styresystem Office 365. Word: Alle mine word dokumenter er med meget store skrifttyper, de kan ikke gøres mindre men langt stører. Problemet er nok min egen skyld, men hvilken funktion jeg har pillet ved aner jeg ikke? Hvis ikke der er en løsning er jeg vel tvunget til, at installerer office igen, men selfølgelig meget nødigt. Mvh. acn
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
04. maj 2020 - 22:20 #1
Jeg er ikke sikker ud fra din beskrivelse, men det kunne lyde til, at du måske blot har ændret på zoom-indstillingen.

Hvilken zoom-procent er valgt? Tjek på fanen Vis > klik på Zoom. Måske du blot har zoomet op. Sæt f.eks. zoom til 100 %.

Du kan sikkert også se zoom-procenten længst til højre i statuslinjen helt nederst i Word-vinduet. Der kan du ændre på zoom ved at trække den lide ”skyder” til venstre (zoom ned) eller højre (zoom op).

Hvis det er en PC:
Du kan også zoome op og ned ved at holde Ctrl+tasten nede, mens du ruller frem/tilbage med hjulet på musen.