Avatar billede rasmuso Seniormester
05. maj 2020 - 16:06 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Analog lyd ind på HDMI-stik

Hej med jer
Har et videosignal til monitor via HDMI, men ønsker at tilføje (analog) lyd via phonostik til HDMI-indgangen på monitoren.
Kan man "få" en adapter der kan tilføre/konvertere den analoge lyd til et bestående HDMI signal?
Avatar billede wjens Guru
05. maj 2020 - 17:17 #1
Prøv at spørge hos av-cables.dk, de ved hvad der findes.
Avatar billede rasmuso Seniormester
05. maj 2020 - 18:38 #2
Har spurgt AV-Cabels.dk & AV-Connection - de har umiddelbart ikke noget!
:-(
Avatar billede kurt54 Ekspert
05. maj 2020 - 18:46 #3
hvorfor vil du ikke bare tage lyd ind med hdmi kablet ?
Avatar billede rasmuso Seniormester
05. maj 2020 - 20:17 #4
Hvordan tilsluttes analog h&v lyd i HDMI kablet? (Mener helt bestemt det er digital-lyd i HDMI-stikket!?)
Avatar billede milter Ekspert
05. maj 2020 - 20:33 #5
#4.

HDMI-kabler og deres stik er kun beregnet til digitale signaler, så hvis du så vil føre analoge signaler gennem et HDMI-stik, må du gørst digitalisere det. Dvs., hvis du vil have dit analoge lydsignal fra de formentligt rød/hvide stik og kabler gennem et HDMI-stik, må du først digitalisere det.
Avatar billede wjens Guru
05. maj 2020 - 20:53 #6
#2: så findes det ikke :-(
Avatar billede falster Ekspert
05. maj 2020 - 23:00 #7
Avatar billede puren Ekspert
05. maj 2020 - 23:08 #8
det findes nok ikke som en out-of-box løsning men man kunne jo strikke noget sammen,

som en raspberry pi med et USB lydkort a la https://www.av-cables.dk/minijack-converter/usb-lydkort-virtual-7-1-surround-sound-sort.html

så har du din analog indgang i USB lydkortet og din digitale udgang i HDMI
Avatar billede puren Ekspert
05. maj 2020 - 23:14 #9
jo de var sku en her https://www.amazon.co.uk/dp/B07SS9RKX1?tag=duc08-21&linkCode=osi&th=1&psc=1 og Composite + Phono (Scart) til HDMI Converter - Hvid
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
05. maj 2020 - 23:33 #11
Enig med #5!

Du skal forbinde han-phonostikket til et mellemled, bestående af et hun-phonostik til han-minijack adapterstik . Han-minijackstikket sætter du i lydkortets line-in port. Herefter skal du vælge line-in som optage-lydkilde.
Avatar billede rasmuso Seniormester
31. maj 2020 - 19:10 #12
Tak for jeres svar!
Det er milter der har ret, det kan ikke umiddelbart løses.
(har løst opgaven med en extern højttaler)