Avatar billede FaceTime Novice
08. maj 2020 - 19:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

asus rt-ax88u router kan ikke komme på Internettet

Hej eksperten
Jeg har lige købt en Asus rt-ax88u router. Jeg har fibia fibernet. Min gamle router Netgear ac1900 fungerer fint når den kobles til og kommer på nettet.

Den nye Asus kan ikke. Der bliver ved med at være rødt lys I WAN knappen. I Menuen i routeropsætningen på router.asus.com står der “Ingen internet” din internetudbyders dhcp fungerer ikke ordentligt”.

Jeg har blot anvendt smart guidens standardopsætning.

Den trådløse routerfunktion er slået fra i fibiaboksen.

Hvor kan den nye Asus rt-ax88u ikke komme på nettet?

Mvh Anders
Avatar billede ErikHg Ekspert
08. maj 2020 - 20:38 #1
Jeg har ikke meget indsigt på dette område men har fundet noget på YouTube der forhåbentlig kan hjælpe:

https://www.youtube.com/watch?v=cCGzZyt5ty0
Avatar billede puren Ekspert
08. maj 2020 - 22:25 #2
hos nogle udbyder skal man genstarte starte deres modem for at få en ny router på og andre skal bare lige vente noget tid typisk 15-30 min
Avatar billede FrederikSchack Juniormester
09. maj 2020 - 06:18 #3
Er dit problem blevet løst?

Tænker at hvis den ikke bliver tildelt en IP, så kunne det meget vel være den fysiske forbindelse? Forbundet til WAN porten på routeren og ikke en af LAN portene? Prøvet et andet kabel?
Avatar billede FaceTime Novice
09. maj 2020 - 09:45 #4
Hej ErikHg
Dit indlæg ansporede mig til finde løsningen. Det var MAC adressen fra den tidligere router der skulle clones til den nye. Herefter virkede det.

Herefter måtte jeg dog konstatere at Asus rt-ax88u ikke leverer hurtigere trådløst internet i mit hus end den forrige router Netgear Nighthawk ac1900, selvom Asus modellen er en megadyr highend gaming router.
Avatar billede FaceTime Novice
09. maj 2020 - 09:47 #5
Det virker egentligt lidt mærkeligt at Asus modellen ikke er hurtigere på 2,4 GHz båndet. 100 mps, når jeg har en 500/500 forbindelse
Avatar billede ErikHg Ekspert
09. maj 2020 - 13:31 #6